Například u přejezdů v Rokytnici, Vlkoši a nebo Dluhonicích.

„Hlídky jsme měli rozestavěné u osmi železničních přejezdů – dvě stanoviště byla v Kojetíně, po jednom pak ve Věžkách, Dluhonicích, Říkovicích, Rokytnici, Vlkoši a Brodku u Přerova,“ vyjmenovala přerovská policejní mluvčí Miluše Zajícová.

Jedna hlídka vždy před přejezdem měřila rychlost, další pak hříšníky stavěla a dávala jim dýchnout.

Dopravně bezpečnostní akci uspořádali policisté proto, že v celorepublikovém měřítku došlo k výraznému nárůstu počtu nehod na přejezdech.

Na Přerovsku se stala jedna například koncem ledna mezi Chropyní a Kojetínem. Řidič osobního auta vjel do dráhy projíždějícímu vlaku, vyvázl ale bez zranění. Časté byly nehody i v minulých letech.

Loni v únoru nerespektoval šofér kamionu v Říkovicích světelnou signalizaci a vjel do kolejiště zrovna v době, kdy tudy projížděl rychlík. Jen díky duchapřítomnosti strojvůdce vlaku se nikomu nic nestalo. Předloni zase řidiči aut dvakrát po sobě ulomili závoru na přejezdu v Dluhonicích.

„Jedním z častých argumentů šoférů je, že světelnou signalizaci přehlédli, a nebo jim svítilo do očí slunce,“ shrnula obvyklé výmluvy řidičů policejní mluvčí. Podle pravidel silničního provozu přitom platí, že pokud není na přejezdu výstražné značení, musí řidiči přibrzdit na třicet kilometrů v hodině. Pokud je označený signalizací, stačí jet padesátikilome­trovou rychlostí.

Kvůli riskantnímu chování šoférů je nyní na některých přejezdech kamerový systém.

„Kamery máme třeba v Rokytnici a nebo v ulici Novosadská v Olomouci. Komise ale každoročně vyhodnocuje nejrizikovější místa a k dispozici máme i záznamy řidičů, kteří se v sledovaných úsecích dopustili dopravního prohřešku,“ uvedl ředitel Správy dopravní cesty v Olomouci Václav John.