Kde nejčastěji umírají na silnicích v okolí Hranic lidé? Podle dopravních policistů je to dvoukilometrový úsek hlavního silničního tahu z Olomouce do Ostravy mezi Lipníkem a osadou Famílie.

„Vloni zde při dopravních nehodách zemřeli čtyři lidé, pět jich utrpělo těžké zranění, třináct lehké,“ informoval Pavel Chlápek z přerovské dopravní policie.

Důvody této tragické bilance jsou schopni popsat sami řidiči, kteří tímto úsekem pravidelně projíždějí. „Je to čtyřproudová silnice, takže každý tady šlape na plyn, co to jde, ale na rozdíl od dálnice není cesta rozdělená středovým pruhem, takže stačí málo a hrozí čelní srážka,“ míní Jiří Mráz z Hranic.

Právě čelní srážky jsou hlavním důvodem smrtelných následků dopravních nehod. „Několikrát už jsme na Ředitelství silnic a dálnic přednesli požadavek na to, aby se zde instalovala středová svodidla, která by čelním srážkám zabránila. Zatím se ale nic takového nestalo,“ uvedl Chlápek.

Přitom to, že se na stejné komunikaci vybudování středových svodidel vyplatilo, mohou potvrdit policisté z vedlejšího okresu.

„Na silnici I/47 máme v úseku od Nového Jičína až po Příbor středová svodidla už asi čtyři roky. Zatímco předtím to byl nejtragičtější úsek u nás, od doby, kdy tu svodidla jsou, zde nedošlo k žádné smrtelné nehodě. Zabránilo se totiž čelním střetům vozidel,“ sdělil Pavel Bayer z novojičínské dopravní policie.

Ředitelství silnic a dálnic však v nejbližší době s instalací svodidel nepočítá. „Situace je taková, že v letošním roce budeme souběžně otevírat dálnici z Lipníku do Bělotína, a ta podle našich předpokladů stáhne většinu aut, které po zmíněném úseku jezdí. Tím by se zde měla snížit i nehodovost,“ informovala tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Proto se dopravní policisté rozhodli na zmíněný úsek se alespoň více zaměřit. „Jediné, co jsme zatím mohli udělat, bylo to, že jsme posílili pravidelné kontroly tohoto úseku,“ uzavřel Pavel Chlápek.

Jaké další úseky silnic na Hranicku se vloni zapsaly do policejních statistik?

„Častým místem nehod je úsek od kruhové křižovatky U Smrku po třídu Čsl. armády,“ řekl Pavel Chlápek. Zde je podle jeho slov velkým problémem to, že mnoho řidičů neví, jak se správně chovat na kruhovém objezdu.

„Zde se jedná o dvoupruhový kruháč a na něj nejsou řidiči zvyklí. Mnoho srážek vzniká při přejíždění z vnitřního do vnějšího kruhu,“ vysvětlil Chlápek.

Jak doplnil, naštěstí se tyto nehody obejdou bez vážných následků na zdraví, škody bývají pouze hmotné. Další problematické úseky v Hranicích se opět nacházejí na hlavním silničním tahu z Olomouce do Ostravy.

Jde o části této silnice zhruba od sídla firmy Paragan v Drahotuších po hranický průmyslový park a o úsek od nadjezdu na třídě 1. máje po vjezd do areálu hranické cementárny.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA

Moje PřerovskoSportKulturaPodnikáníČerná kronika