„V rámci další komunikace se domluvili, že zvíře bude dodáno letecky a poškozená pošle peníze prostřednictvím služby MoneyGram, což také udělala. Odeslala tedy 5 500 korun za psa a dalších 400 korun byl poplatek za převod,“ informovala policejní mluvčí Miluše Zajícová.

Žena obdržela po zaplacení částky elektronický dokument o převodu vlastnictví štěněte, a také informaci o tom, že se pes nachází na letišti, ale není možné ho letecky přepravit, protože nemá klimatizovanou přepravní bednu. „Prodejce ženě napsal, že si ji může pronajmout za částku od třiadvaceti do osmatřiceti tisíc korun s tím, že ji peníze budou vráceny ihned po doručení štěněte,“ doplnila Miluše Zajícová.

Žena nejspíš vytušila nekalost a s tímto postupem již nesouhlasila. Další email na sebe nenechal dlouho čekat, nepoctivý prodejce ji informoval o tom, že pes skončí v devadesátidenní karanténě, pokud neodletí do republiky posledním letadlem s tím, že ženě by hrozila pokuta přesahující částku devadesát tisíc korun. To však žena také odmítla, prodejce poté přestal reagovat. Poškozená proto nekorektní a podvodné jednání oznámila na policii, ta zahájila úkony trestního řízení pro trestný čin podvod.