Nová silnice, která propojí mimo zastavěnou část dvě komunikace druhé třídy, bude dlouhá 606 metrů. „Stavba si vyžádá necelých 55 milionů korun," vyčíslil šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

„Tímto takzvaným bypassem se výpadovky na Valašské Meziříčí a Hranice propojí severně nad městem v oblasti skládky. Nová silnice bude na jednom místě navazovat křižovatkou a na druhém kruhovým objezdem," vysvětlila také mluvčí bystřické radnice Barbora Janečková.

Radnice vykoupila pozemky, padnout muselo i několik stromů

Na severním okraji lesa Dubíčka město vykoupilo pozemky, které připravilo na stavbu. Některé stromy musely být vykáceny, aby byl nachystaný asi třicet metrů široký pruh.

Obchvat by měl být dokončen na podzim 2013. Hlavním investorem akce je Ředitelství silnic Zlínského kraje, na financování stavby se podílejí i evropské fondy.

Radnice se bude podílet například na nákladech na veřejné osvětlení a dopravní značení, celkem půjde o 1,3 milionu korun. Kromě toho, že silnice odkloní dopravu z centra města, zároveň zkrátí trasu mezi Valašským Meziříčím a Hranicemi asi o dva kilometry.

Na Kroměřížsku nejde o jedinou významnou stavbu silnice podpořenou z fondů Evropské unie. V těchto dnech dělníci zahájí i práce na výstavbě jihovýchodního obchvatu Holešova.

Jde o letošní největší investiční akci Ředitelství silnic Zlínského kraje, náklady činí téměř 292 milionů korun.

Termín dokončení projektu je podle smlouvy stanoven na 31. května 2014, první auta by však po nové silnici měla jezdit již na konci příštího roku.