„Jestli přechod měří deset metrů a chodec v průměru ujde za jednu sekundu 1,4 metru, není těžké si spočítat, za jak dlouho se dostane na druhý konec," naznačil jedno z úskalí přechodu poručík Petr Šenk z Dopravního inspektorátu v Přerově.

Podle jeho informací došlo v tomto místě i na nedalekém přechodu u Veličky v předloňském a loňském roce hned k několika nehodám. „Vliv na to má hlavně délka přechodu, ale částečně se na tom podílí také dva jízdní a jeden parkovací pruh," upozornil na autobusovou zastávku před zmíněným klubem.

Nepřehlednost situace je dobře známa také odboru dopravy v Hranicích.

„Přechody u Bonveru a u Čechovy ulice jsou zřejmě dva nejhorší ve městě. Krajské ředitelství nyní zastává názor, že by se měly takového přechody rušit. Já jsem ale přesvědčen o tom, že i na špatném přechodu je člověk bezpečnější, než kdyby tam vůbec žádný nebyl. Lidé by totiž vzdálenější přechody stejně nevyužívali," uvedl vedoucí dopravního oddělení v Hranicích Zdeněk Kolomazník.

Jedna z možností? Ostrůvek

Podle jeho názoru se současná situace příliš změnit nedá.

„Jediná možnost by byla, kdyby město vyčlenilo šest set nebo sedm set tisíc korun na rekonstrukci přechodu s tím, že by tam vznikl středový ostrůvek," sdělil šéf dopravního oddělení.

Složitější situaci prý mají před sebou řidiči, kteří se k místu přibližují ze směru od kasáren generála Zahálky.

„Když si chodec stoupne na okraj komunikace, vidí až za akademii, dobrý přehled má také na druhou stranu. Problém má řidič jedoucí z horního konce, který chodce nemusí zahlédnout včas," dodal šéf dopravního odboru.

V kompetenci radnice

Přestože zmíněný přechod na třídě Československé armády je součástí státní silnice první třídy I/35, podle pracovníků olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR jsou veškeré úpravy v kompetenci hranické radnice.

„Jakékoliv bezpečnostní prvky na tomto úseku jsou záležitostí Hranic. Dopravní sektor města sice s námi takovéto kroky musí projednat, my k nim ale pouze dáváme souhlas," zní jejich stanovisko.

Kvůli dětem, které se ráno vypravují do škol, hlídkují ve vytipovaných lokalitách Hranic městští strážníci. Zmíněné místo na třídě Československé armády ale mezi ně nespadá.

„Tento přechod není alespoň ráno tak využívaný jako jiné. I tak si ale jsme vědomi toho, že je frekventovaný a nebezpečný. Víme, že k několika nehodám tam v minulosti došlo," přiznal velitel Městské policie Hranice Miroslav Mann.

Podle něj by situaci pomohlo například výraznější značení, které by na blížící se přechod upozornilo. Středový ostrůvek, ke kterému se přiklání velitel dopravního odboru Zdeněk Kolomazník, je podle něj dost drahá záležitost.

„Ostrůvek je jedna z možností, nicméně patří k těm nákladnějším. Každopádně řidiči v takových místech zvyšují pozornost. Vše je ale v kompetenci odboru dopravy, my mu můžeme jen poslat požadavek a alespoň takto se pokusit o zvýšení bezpečnosti přechodu," dodal velitel hranických strážníků. Ten také připustil, že by se v odpoledních hodinách v těchto prostorách mohli objevovat strážníci.

„Můžeme tam v odpoledních hodinách poslat hlídku, na druhou stranu tam k nehodám docházelo v kteroukoliv denní dobu. Podle mého názoru by k bezpečnosti měla přispět spíše dopravně-technická opatření," dodal velitel Městské policie v Hranicích.

Podle informací Dopravního inspektorátu v Přerově se nehody spojené s chodci v posledních dvou letech stávaly také v jiných lokalitách města. Podobně nebezpečný úsek jako u Bonveru je i nedaleký přechod u Veličky, respektive u Čechovy ulice. V loňském roce se ale nehody, v níž figuroval chodec, často vyskytovaly i na třídě 1. máje, která na podzim prošla kompletní rekonstrukcí.