Studie o dvou desítkách nových druhů členovců vyšla v odborném periodiku ZooKeys. Vědci v ní zúročili léta pátrání v 17 amerických státech, během nějž sbírali mnohonožky a snažili se pomocí DNA sekvenování odlišit dosud neznámé druhy. Většinu z nich našli v Appalačském pohoří na východě USA.

"A s novými druhy přicházejí i nová jména! Hledání jmen jsem si užil, tady je jeden pojmenovaný po mé manželce - Nannaria marianae! Malé poděkování za její trpělivost, když při procházkách zastavuji a hledám mnohonožky," napsal na twitteru jeden z autorů studie Derek Hennen.

Káně Černohřbetá
Zničené lesy a nástrahy s jedem. V Keni rapidně vymírá populace dravých ptáků

Další z druhů získal jméno Nannaria swiftae podle známé zpěvačky. "Jsem její velký fanoušek, tak jsem jí chtěl vyjádřit uznání pojmenováním nového druhu z Tennessee právě po ní. Je to velká pocta," uvedl v dalším tweetu.

Thunbergová dala jméno žábě

Pojmenování nových živočišných druhů podle známých osobností je velmi časté, letos například dostal nově popsaný druh žáby z panamské džungle jméno po švédské klimatické aktivistce Gretě Thunbergové. Loni se rozhodli vědci pojmenovat nově objevený druh bezkřídlého hmyzu weta po novozélandské premiérce Jacindě Ardernové.