„Jako vysokoškolák jsem si chtěl přivydělat nějaké peníze, tak jsem začal pracovat v Dragu. Práce mě bavila, takže když jsem skončil školu, rozhodl jsem se, že zde zůstanu. Spolumajitelem firmy jsem se stal před dvěma lety,“ popsal svůj pracovní postup Radek Tichý.

Jak dodal, rozhodující moment, kdy se firma Drago začala orientovat na výkup ovoce, nastal na počátku devadesátých let.

„Tehdy Jednota přestala vykupovat ovoce, čímž se rozpadla výkupní síť. Toho se ujala naše firma, která měla výkupnu v Kokorách a dodávala zboží přímo ke zpracovatelům,“ vysvětlil Radek Tichý.

Se změnou životního stylu, kdy lidé postupně získávali více příležitostí k výdělku, však došlo ke značnému omezení výkupu ovoce.

„Dříve jsme například vykupovali až tisíc tun rybízu, v současné době máme tak čtyřicet tun. Právě tehdy se firma dostala do finančních potíží. Dalším faktorem byla také konkurence, protože na Přerovsku existují dvě výkupní sítě,“ řekl Radek Tichý.

Snaha zlepšit finanční situaci firmy se pro Radka Tichého stala výzvou. „Především jsme museli vymyslet jiné pole působnosti. Rozhodli jsme se pro prodej sadových a konzumních brambor a tento tah se nám podařil. Zaměřili jsme se na koncového zákazníka a bramborami zásobujeme polovinu republiky,“ uvedl Radek Tichý.

Jak dodal, součástí nového přístupu k vedení firmy byla také její personální obměna. „Bylo to opravdu náročné. Z patnácti zaměstnanců nám zůstalo pouze pět, takže jsem ve firmě trávil většinu svého času. V současné době je situace mnohem lepší. Pokoušíme se zkvalitňovat naše služby. Navíc můžeme zákazníkům díky velkému obratu nabídnout sadbové brambory ke koupi bez objednání na naší prodejně,“ doplnil Tichý.

DALŠÍ OSUDY ÚSPĚŠNÝCH PODNIKATELŮ:

Úspěšně podnikat znamená být poctivý

Majitel obchodu: Denně bojuji s internetovou konkurencí

 

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA

Moje PřerovskoSportKulturaPodnikáníČerná kronika