Titul mistra získal Rus Boris Gadasin, třetí příčka patří nizozemskému jezdci Tonnie Van Deijnemu.

Miroslav Zapletal s navigátorem Tomášem Ouředníčkem dokonce mohli pomýšlet na evropský titul. To by ale nesměl jejich závodnímu Mitsubishi L200 prasknout v rozhodujících momentech závěrečného závodu Baja Portalegre tlumič.

„Ještě nikdy jsem nebyl tak blízko zlatu jako v letošní sezoně. Na stém kilometru poslední rychlostní zkoušky se odpružení vozu začalo chovat nestandardně. Při každém dopadu po přejezdu nerovnosti se ozývaly obrovské rány. Pro jistotu jsem zastavil. Bohužel, už první pohled za pravé zadní kolo znamenal konec soutěže. Tlumič se zlomil tak nešťastně, že hrozilo proražení nádrže. S tak velkým rizikem jsme nemohli pokračovat,“ ohlížel se za závodem Miroslav Zapletal.

Situace před tímto nešťastným okamžikem pro českou posádku přitom vypadala velmi nadějně. Tonnie Van Deijne musel hned v pátek ze závodu odstoupit kvůli ulomenému přednímu kolu a technické problémy měl i vedoucí Rus Boris Gadasin.

Miroslav Zapletal s Tomášem Ouředníčkem se před poslední pátou rychlostní zkouškou posunuli na šesté místo, a pokud by v závodě poskočili jen o jednu příčku vpřed, stali by se mistry Evropy.

Miroslav Zapletal titulem vicemistra Evropy ukončil nejúspěšnější rok své kariéry. Letošní sezona začala historickým úspěchem na Rally Dakar, když skončil sedmý v absolutním pořadí vozů a třetí v kategorii T1.1.

Porážka dvou silných továrních týmů Mitsubishi a BMW se stala historickým milníkem české účasti na slavné pouštní rally.

Letošní sbírka Miroslava Zapletala a jeho týmu OffroadSport CZ obsahuje také čtvrtý titul mistra České republiky a první titul mistra Maďarska ve velmi silné konkurenci.

Letošní skvělá forma, která mu přinesla i konečné 2. místo v mistrovství Central European Zone a stříbro v evropském poháru Baja, řadí českého pilota aktuálně mezi deset nejúspěšnějších jezdců této disciplíny ve světě.