Z vítězství se nakonec radovali Roman Kalvoda, Tomáš Pospíšilík, Radomír Kupec, Martin Svoboda, Karel Kupec a Ondřej Šlechta.

Nejsledovanější a nejprestižnější divizí byla jako vždy ta do 4000 ccm, letos přejmenována na Super Buggy. Od měřených tréninků se nejlépe dařilo Romanu Kalvodovi a Petru Bartošovi, kteří vyhráli první dvě své rozjížďky a do třetí už ani nenastoupili.

Ve finále je v první řadě doplnil ještě Marek Stloukal, kterému se stará o vůz letos pauzírující přerovský autokrosař Ladislav Hanák.

Po startu se dostal do čela Kalvoda pronásledovaný Bartošem a Stloukalem. Vedoucí trio se brzy odpoutalo a svádělo krásné boje až do závěrečných metrů, aby dojelo v uvedeném pořadí. Všichni tři se vměstnali do jediné vteřiny.

Nejšťastnějším mužem se tedy stal Roman Kalvoda.

„Jsem hodně spokojený, protože jsem v tréninku hned čtyřikrát překonal rekord tratě. Tím to všechno začalo. Poté následovala dvě vítězství v rozjížďkách a do třetí jsme už ani nemusel nastoupit. Ve finále to při restartu byly nervy. Věděl jsem ale, že když neudělám chybu, tak by to mělo klapnout,“ řekl v cíli vítěz divize Super Buggy.

Stříbrnou pozici urval Petr Bartoš, na kterého hodně dotíral Marek Stloukal. V jedné pasáži tratě, po padáku „u mamuta“, se dokonce dostal před něj, ale jen na malou chvíli.

„I když se mi po skoku podařilo dostat před Petra, bylo to jen na chvilku. Má fakt hodně silné auto,“ pověděl Stloukal. Se závodem byl ale spokojený.

„Láďa Hanák mi do Přerova nachystal úplně jinou zadní osu. Auto se chovalo trošku jinak, než jsem byl zvyklý, a mírně jsem se s tím v sobotu trápil. Neděle už byla lepší. A to finále? Kluci jedou hroznou střelbu, celé to je o jedné chybičce, kterou buďto uděláte, nebo ne. Byl to krásný závod. Dojel jsem sice těsně třetí, ale jsem za to rád,“ dodal.

V divizi Buggy 1600 závodilo třináct jezdců. Poleposition si vyjel Tomáš Pospíšilík a v první řadě finále jej doplnili Vít Nosálek a Tomáš Jánoš.

Po startu šel do čela Jánoš. Nosálek měl hned v prvním kole potíže a ve čtvrtém skončil. Na prvního Jánoše po celou dobu dotíral Pospíšilík, kterému se v posledním sedmém kole povedl předjížděcí manévr a dojel si s náskokem dvou sekund pro zlatý věnec.

„Hned po startu jsem dostal šutrem do brýlí, rozsekla se mi převíjecí páska, takže jsem téměř nic neviděl. Zaútočit na první místo se mi úspěšně podařilo po velkém skoku a následné zatáčce do levé strany. A pak už jsem to udržel. Celé finále bylo doslova bojem o přežití. Vyhrál jsem, takže s celým víkendem jsem spokojený,“ řekl v cíli nejrychlejší Tomáš Pospíšilík.

Na stupně vítězů s ním ještě vystoupali druhý Tomáš Jánoš a třetí Marek Sekanina.

Juniorů přijelo do Přerova jen osm. Největší zálusk na prvenství měl zřejmě průběžně vedoucí Jakub Kubíček, vítěz posledního závodu v Humpolci.

Na Přerovské rokli ale musel smeknout před uměním Radomíra Kupce, jenž šel do čela hned po startu finálové jízdy. Nikoho před sebe nepustil, šachovnici uviděl jako první a připsal si do tabulky dvacet bodů. Těsně za ním proťal cílový prostor Jiří Formánek. Poté dlouho nic, až se do cíle vřítila Ivana Kuželová držící na svých zádech čtvrtého Adama Prokopa.

V rozjížďkách Divize 6, plechových vozů, si vedl suverénně Martin Šindelek. Ve finále mu však vypálil rybník na Peugeotu 206 jezdící Karel Kupec.

„Celé finále na mě zle dotíral Šindelek, který jel v Humpolci suverénně a v Přerově taky. Dvakrát však šel přes střechu, takže si myslím, že i tento fakt jej trochu ovlivnil. Dotíral na mě fakt celé finále, a o to víc jsem rád, že jsem neudělal chybu a dojel první. Na chvíli jsem mu poodjel, ke konci už jsem byl ale hodně nervózní. Trať byla rozbitá a měl jsem opravdu co dělat, abych dojel do cíle jako první,“ řekl vítěz Karel Kupec.

Jak už bylo řečeno, druhý dojel Martin Šindelek a třetí Jan Ratajský.

Plechová auta Divize Touring Autocross a Divize 5 jezdí dohromady. Nikdo z dalších dvanácti přihlášených však ve finále neměl na skvělou startovní reakci Martina Svobody, který vyjížděl z druhé řady, ale v první zatáčce už byl v čele.

„Když startér ukáže, že za pět vteřin je start, tak si to počítám. Když ostatní vidí zelená světla, tak já už mám auto ve špunungu, světlo blikne a já vyletím. Jsem o setinu rychlejší. Je fakt, že jsem měl trochu nervy, abych nevypálil dřív. Všechno se ale podařilo, takže super,“ pověděl v cíli první Martin Svoboda.

S velkým odstupem dojel na druhé příčce Bořivoj Kořínek a třetí Drahomír Zavadil.

V Přerově se představili i mladší kartcrossaři na malých bugginách, kteří letos jeli už čtvrtý závod Mascom Cupu. Své postavení na průběžné první pozici potvrdil Ondřej Šlechta, za kterým v těsném závěsu dojeli Pavel Koutný, Sláva Ducháček a Jiří Rezek.

Výsledky

Super Buggy+D7: Roman Kalvoda, 2. Petr Bartoš, 3. Marek Stoukal, 4. Roman Keřka, 5. Jaroslav Hošek

Buggy 1600: 1. Tomáš Pospíšilík, 2. Tomáš Jánoš, 3. Marek Sekanina, 4. Thomas Scheibelberber, 5. Mario Böhm.

Junior Buggy: 1. Radomír Kupec, 2. Jiří Formánek, 3. Ivana Kuželová, 4. Adam Prokop, 5. Petr Nikodém.

D 6: 1. Karel Kupec, 2. Martin Šindelek, 3. Jan Ratajský, 4. Zdeněk Antony ml., 5. Aleš Fučík.

Touring Autocross+D5: 1. Martin Svoboda, 2. Bořivoj Kořínek, 3. Drahomír Zavadil, 4. Jiří Coural, 5. Vlastimil Svoboda.

Kartcross: 1. Ondřej Šlechta, 2. Pavel Koutný, 3. Sláva Ducháček, 4. Jiří Rezek, 5. Otakar Výborný.

Timeseal mezinárodní mistrovství České republiky pokračuje čtvrtým závodem za měsíc v Přibicích.