Pilot Tomáš Pivoda z Přerova si dojel pro jedenáctou příčku a polepšil si v pořadí mezi nováčky.

Letos se konal už 40. ročník tohoto slavného závodu na okruhu, jenž má délku více než 25 kilometrů a který několikanásobný šampion F1 Jackie Stewart jako první označil termínem „Zelené peklo".

V roce 1976, kdy na tomto okruhu téměř uhořel Rakušan Niki Lauda, bylo rozhodnuto zastavit pořádání závodů F1 na tomto okruhu.

V současné době dosahují sportovní automobily na této trati vyšších rychlostí než Formule 1 před více než třiceti lety a díky zvýšené bezpečnosti naštěstí už nedochází ke smrtelným haváriím.

Tomáš Pivoda musel nejdříve absolvovat povinný test, jinak by nebyl připuštěn k závodu. Už při testech jel velmi rychle, trať mu evidentně sedla, a tak se těšil na vlastní závod.

V den kvalifikačních tréninků pršelo a Pivodovi nevyšla strategie, kdy čekal v depu na závěr kvalifikace, aby pak následně zajel na osychající trati dvě rychlá kola. V prvním měřeném kole měl kolizi s předjížděným autem a tak byl klasifikován až jako devatenáctý.

Do vlastního závodu excelentně odstartoval a šel velmi rychle dopředu. V prvním kole předjel čtyři soupeře a nalepil se na nárazník týmového kolegy Michaela Christensena.

Ve třetím kole se probojoval na deváté místo a vše nasvědčovalo tomu, že si získanou pozici zachová až do cíle. V posledním kole kolidoval s autem, které předjížděl o jedno kolo, a propadl se na jedenácté místo, které se mu podařilo těsně udržet před dotírajícím Němcem Kentenichem.

Pivoda si připsal dalších pět bodů a vyhoupl se na páté místo v hodnocení nováčků.

Po vydařeném závodě přerovského pilota kontaktoval tým Timbuli Racing s nabídkou startu v právě probíhajícím závodě ADAC Zurich 24 hodin Nürburgring.

„Vzhledem k tomu, že Timbuli Racing patří mezi elitu preferovaných týmů, tak mi nabídka úplně vyrazila dech a samozřejmě jsem souhlasil. Pořadatel závodu bohužel změnu v rozpisu jezdců zamítl, takže z toho nakonec nic nebylo," mrzelo Pivodu.

Nicméně v příštím roce by se měl Tomáš za volantem Porsche 911 představit na třech největších vytrvalostních závodech světa, a to v lednu na 24 hodin Daytona v USA, v květnu na Nürburgringu a následně na neméně slavném Le Mans ve Francii.

Dalším závodem Porsche Carrera Cupu bude závod na okruhu Red Bull Ring v Rakousku tento víkend.