V italském Lonatu u Lago di Garda se jel čtvrtý závod FIA International Open, označovaný Italy za neoficiální mistrovství světa. Lonato je Tomášova domácí trať, protože tovární tým Maranello sídlí pár set metrů od areálu.

Před závodem v Itálii snad tři týdny pršelo a ještě v pátek ráno byly trávníky plné vody. Do kaluží se pak opřelo sluníčko, teplota vzduchu překročila třicet pět stupňů Celsia a na dráze bylo jako v prádelně, obrovská vlhkost.

Tomáš v pátek dosahoval časy do první desítky a tak se tým věnoval zkoušení různé strategie pro závod. Bohužel zvolil nevhodnou tuhost podvozku. Tentokráte měl Tomáš v měřeném tréninku obrovskou »kliku«, protože zajel jen jedno rychlé kolo a podvozek přestal fungovat. Celkově se umístil na sedmé příčce, což znamenalo starty vždy z druhé řady.

V první sobotní rozjížďce se tým rozhodl neprovádět změny. Motokára byla ale silně nedotáčivá a Pivoda dojel se štěstím čtvrtý.

Do druhé rozjížďky vyjel s motokárou odpovídající tuhosti a bylo to hned vidět. Tomovi jako by narostla křídla. Byl velmi rychlý. Dostal se na druhou pozici, ale po chybě dojel čtvrtý. V neděli ráno ve Warm Upu zajížděl motor.

Protože ovšem nestihl absolvovat motorářem požadovaný počet kol, a tudíž neabsolvoval žádné ostré, byl celý tým nervózní, jak bude vše fungovat ve třetí rozjížďce. Naštěstí Tomáš dojel opět čtvrtý.

Chvíli byl i na prvním místě, ale ke konci závodu mu už dosluhovaly přední pneumatiky, roztrhané od první rozjížďky. Sérií čtvrtých míst si vybojoval sedmou příčku na startovním roštu prvního finále, což je jeho nejlepší startovní pozice v letošním Openu.

Tým řešil strategii, jaké nasadit pneumatiky do finále. Nakonec se rozhodl použít dvě nové a dvě použité a stejně postupovat i ve druhém finále. Tomáš dobře odstartoval. Dlouho bojoval o stupně vítězů, ale postupně začal ztrácet v levých zatáčkách a nakonec byl rád, že dojel na slušném sedmém místě.

Výchozí pozice pro druhé finále to nebyla špatná, zejména když měl ještě dvě nové gumy a dvě použité ve velmi slušném stavu. Do druhého finále bohužel špatně odstartoval a po prvním kole byl až patnáctý. Opět zahájil stíhací jízdu.

Postupně se propracoval až na pátou pozici a dojel skupinku, která bojovala o druhé až čtvrté místo. Na přímý kontakt ale neměl. Škoda nepovedeného startu. I tentokrát byly stupně vítězů na dosah.

V předposledním závodě série FIA International Open získal Tomáš dvacet bodů a v celkovém hodnocení se posunul na sedmé místo. Před závěrečným závodem patří mezi sedmičku pilotů, kteří mají, byť jen teoretickou, šanci na celkové vítězství v tomto šampionátu. Ale buďme realisté. Výborné by bylo, kdyby se udržel v desítce.

Pokud by se prosadil do první pětky nejlepších pilotů, byl by to výkon, který zatím žádný z Čechů v této kategorii nedokázal. Pokud bude v závěrečném závodě ve Val Vibrata bodovat, může semuto podařit.