Motokárová trať v Jesolu patří mezi nejstarší okruhy v Itálii. Je velmi technická, jezdí se ze zatáčky do zatáčky a v její blízkosti je moře, což znamená, že všude v okolí je jemný písek a na trať se pořád práší.
V okamžiku, kdy se písek nalepí na rozpálené pneumatiky, jezdec zpomalí a trvá mu asi jeden okruh, než vrstvičku písku sjede a pneumatika začne fungovat. To, co je nepříjemné pro piloty, mechaniky a motory, je naopak vítané zpestření pro diváky, protože se předjíždí, havaruje a odstupuje pro technické poruchy motoru.
Tomáš již klasicky od začátku pátečních tréninků patřil mezi deset nejrychlejších pilotů. Problém bylo, vymyslet taktiku na měřený trénink. Do něj vyjel Pivoda jako poslední a v nejrychlejším kole dvakrát předjížděl.
Zajel osmý čas, což nebylo špatné. Pokud by nemusel předjíždět, byl by o tři desetiny sekundy rychlejší a vyhrál by, ale podobné komplikace měli všichni. Výhodou bylo zařazení do skupiny B, protože většinu startů v rozjížďkách absolvoval z vnitřní řady. V rozjížďkách dojel šestý a třetí a bylo vidět, že mu komplikované podmínky vyhovují.
Bohužel v nedělní závěrečné rozjížďce, přestože startoval z vnitřní řady, došlo ke komplikaci. Hned při startu v rychlosti přes sto kilometrů v hodině jezdci před ním vysadil motor, a když se Tom vyhýbal, dostal ránu zezadu. Motokára vyletěla do vzduchu a dopadla mimo trať na kovovou konstrukci, o kterou se prorazila sedačka, a Tomáš s rozbitým zadkem skončil na ošetřovně.
Vypadalo to, že je závod ztracen a dokonce i jeho start v Japonsku. Pivoda naštěstí i s nedojetou rozjížďkou postoupil přímo do finále, aniž by musel do opravky. Během tříhodinové přestávky se zvetil jak fyzicky tak i psychicky a do odpoledního finále nastoupil.
Těsně po startu »prodal« mazácky několik pozic. Pak v klidu objel dvě hromadné kolize a rázem byl v první patnáctce pilotů. Z počátku jel vlažně, ale potom začal zvyšovat nasazení a nakonec dojel na výborném šestém místě, což bylo jeho nejlepší letošní umístění na Openu.
Jako jeden z mála nastoupil do druhého finále s novými pneumatikami, což byla značná výhoda. Start se Pivodovi povedl na výbornou a šel velmi rychle vpřed. Z počátku ztratil dvě kola s nepříjemným Italem Turchettem, ale když mu ujel, šel nezadržitelně vpřed.
V desátém kole se propracoval na třetí příčku a v okamžiku, kdy se dotáhl na druhého Angličana Stevense, tak ten odstoupil pro poruchu motoru a Tomáš dojel závěrečných čtrnáct kol relativně v klidu.
Prvního Němce Burgharda už dojet nemohl a před třetím Španělem Sequerou si udržoval bezpečný náskok. Na stupních vítězů byl šťastný, ale úplně vyčerpaný.
Dobře se v Jesolu prezentovali i další Češi. V prvním finále dojela Lucie Panáčková sedmá a ve druhém byl Libor Toman šestý.
V celkovém hodnocení šampionátu se Pivoda propracoval na osmé místo. Po závodech ještě zůstal v Itálii a po krátkém odpočinku odletěl do japonské Osaky na závod světového poháru FIA na známém okruhu Suzuka.