Brněnský závod, s příznačným názvem Epilog, je tradičním vyvrcholením motoristické sezony v Česku a je prestižní ho vyhrát. V Brně se za volantem závodního auta představil také známý český motocyklový závodník Karel Abrahám – Abaja (SEAT Leon 2000). Se svou dlouholetou a úspěšnou závodní kariérou se rozloučil Antonín Charouz (Mercedes C DTM). Na startovním roštu se procházela česká tenisová jednička Tomáš Berdych a řada jiných osobností.

Epilog se jede tradičně na šest hodin a je v podstatě rozdělen do dvou závodů, hodnotí se pořadí po třech hodinách, a to se počítá do celkového hodnocení MMČR a potom samozřejmě dojezd po šesti hodinách.

Stáj Mičánek Motorsport nasadila jen jedno Porsche, to slabší 911 GT3 Cup a Pivodu s Jermanem doplnil formulový závodník Tomáš Bugner a starší z bratrů Mičánků – Jiří.

Závod už tradičně rozjel Martin Jerman, který měl hned ve druhém kole drobnou kolizi, ve které utržil defekt levé zadní pneumatiky. S roztrhanou zadní gumou se mu povedlo doplížit do depa, kde mechanici vše opravili a mohl se vrátit na trať jako beznadějně poslední.

Nicméně soustředěnou a bezchybnou jízdou se propracoval na 23. pozici celkově a na 9. (nebodovanou) ve třídě do 3500 ccm.

V tomto okamžiku převzal auto Tomáš Pivoda a celý tým čekal, jak se mu povede prokousat se startovním polem co nejvíce do předu, alespoň na páté místo. Tomáš začal zostra, hned ve druhém kole, navíc s plnou nádrží, zajel nejrychlejší kolo závodu a začal předjíždět jedno auto za druhým.

Po hodině jízdy, kdy předjel všechny své soupeře, se dostal do stejného kola (měli ztrátu 2 kola na prvního) se soupeři a začal postupně zlepšovat své postavení. Po třech hodinách jízdy proletěl cílem na 3. pozici ve své třídě, nalepený na kufru druhého BMW M3 Dana Suchého a 11. celkově a ihned zamířil do boxů k vystřídání. Bohužel závada benzínového čerpadla způsobila, že do boxu nedojel, chybělo mu jen 300 metrů!

Byla to škoda, protože Bugner i Mičánek by jeli ve stejném tempu jako Pivoda a posádka měla reálnou šanci na celkové vítězství. Ale takový už je motorsport!

Zklamání z poruchy ale za chvíli vystřídala radost z dobře zvládnuté sezony, kdy auto bezchybně fungovalo a na závěrečném večírku si na nedojetou šestihodinovku už nikdo nevzpomněl.

MARTIN JEMELKA