VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tomáš Pivoda poprvé testoval formuli

PŘEROV -Jako první dostal Tomáš Pivoda nabídku na testování Formule S 2000 Masters s italským týmem ADM Motorsport. Test proběhl na okruhu Adria v Pádské nížině.

16.11.2007
SDÍLEJ:

Tomáš Pivoda testoval Formuli S 2000 Masters a Formuli Renault 2000. FFoto: Archiv T. Pivody

Místní okruh má jedno z nejmodernějších zázemí a svým charakterem a délkou je vhodný spíše pro motorky.

Týmy Formule Masters na tomto okruhu testují z důvodu simulace závodu na městských okruzích. Celý seriál International Formule Masters vznikl v podstatě jako náhrada za Formuli 3000, která již několik let skomírá a její sportovní úroveň je nevalná.

Formule používají jednotnou techniku, která je homologovaná, a promotér závodu zajišťuje maximální kontrolu dodržování homologačních předpisů, což vede k velké vyrovnanosti závodu.

Podvozky jsou produktem italské firmy Tatoos. Jedná se o nejmodernější podvozek ve formulovém světě, který již letos splňoval homologační předpisy FIA pro rok 2008.

Celý podvozek je z uhlíkových kompozitů a svou mimořádnou tuhostí zajišťuje vysokou ochranu pilota v případě havárie. Formuli pohání čtyřválcové motory Honda o výkonu 250 koní s rekuperací brzdné energie, což umožňuje krátkodobé zvýšení výkonu až o 15 procent.

Vozy jsou vybaveny šestistupňovou sekvenční převodovkou francouzského výrobce Sadev s elektronickým ovládáním od Magneti Marelli. Jezdí se povinně na japonských pneumatikách Yokohama.

Formule má velmi moderní aerodynamiku s aktivním přítlakem až pět set kilogramů, což umožňuje této formuli být dokonce rychlejší než Formule 3. Na okruhu v Monze dosahují Formule Masters téměř třísetkilometrové rychlosti. Pro laika je formule vizuálně nerozeznatelná od Formule jedna.

Samozřejmě že takový speciál vzbuzuje respekt již od pohledu a respekt vzroste ještě více po nastartování. Tomáš byl po Erikovi Janišovi a Filipu Salakvardovi patrně třetím Čechem, který do Formule Masters usedl, a vzhledem ke svým šestnácti letům možná nejmladším Evropanem.

Přitom v této soutěži startují jezdci, kteří mají zkušenosti z Formule jedna nebo z amerických okruhových závodů či z Le Mans, jako například jednička týmu ADM Motorsport Rakušan Norbert Sedlmayer.

Velký prcek

Tomáš měl za úkol k testům přistupovat velmi obezřetně, což plnil, a postupně dostal pokyny ke zrychlování. K obrovskému překvapení již první testovací den dopoledne jezdil časy srovnatelné s ostatními piloty.

Vedení týmu bylo výkony Tomáše Pivody doslova nadšeno a od šéfa týmu pana Renato Melchioretto dostal přezdívku Grande Picolini, v překladu Velký prcek. Jeho výkon nesnížila ani skutečnost, že s vozem lehce havaroval.

Každý, kdo pracoval s uhlíkovým kompozitem ví, že škody jsou neopravitelné, když havárie byla označena za normální jev při hledání rychlostních limitů a k motorsportu patří.

Po absolvování úspěšných testů vydala stáj ADM Motorsports tiskovou zprávu, kterou převzala ke zveřejnění řada internetových i tištěných médii, a některé české odborné časopisy požádaly Tomáše o rozhovor.

Ozvalo se několik managerů z Itálie a Rakouska, že by s pilotem jako je Tomáš velmi rádi pracovali. Dokonce se ozval promotér celého International Formule Masters s tím, že slyšel o slibném výkonu Tomáše v Adrii a vyjádřil oficiální zájem, aby tak mladý pilot startoval v jejich seriálu.

Formule Renault 2000

Poté se Tomáš přesunul z oblasti Padovy do kraje Regio Emilio na okruh Varano. Jedná se o okruh se slavnou historií. Nedaleko sídlí známý výrobce Formulových podvozků firma Dallara. Ve Varanu Tomáš s týmem TJ Eme testoval Formuli Renault 2000.

Tentokrát byli na trati pouze nováčci a Tomáš pozitivně navnaděn z Adrie nasadil velmi vysokou laťku, takže byl suverénně nejrychlejší a druhému v pořadí Finovi Heikinenovi nadělil téměř dvě sekundy, a to Heikinem bude v sezoně 2008 oficiálním pilotem týmu TJ Eme.

Formule Renault je sice jen o pár let starší než čerstvá Formule Masters, ale technologicky a v rychlosti zaostává, je na jeden kilometr pomalejší cca o dvě sekundy. Zřejmě z tohoto důvodu se Tomášovi s touto formuli dobře jelo.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA

Moje PřerovskoSportKulturaPodnikáníČerná kronika

16.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Služby - Služby Uklízeč, uklízečka 14 100 Kč Uklízeči a pomocníci v hotelích, administrativních, průmyslových a jiných objektech Uklízeč/ka. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14100 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Nástup možný IHNED, ranní směna., , Náplň práce:, úklid výrobních, skladových, kancelářských a společných prostor, , Nabízíme:, stravování na pracovišti, možnost kariérového růstu a prodloužení pracovního poměru; využití benefitního programu; zvýhodněné volání T-mobile, , Zájemci se mohou hlásit:, - zasláním životopisu (CV) na e-mail: bbenes@krok-hranice.cz;, - telefonicky (07,00 - 15,00hod.) na čísle 581 698 365, - osobně (07,00 - 15,00hod.) na adrese: KROK CZ, v.o.s., areál JASLO, Tovární ul., 753 01 Hranice 1. Pracoviště: Krok cz, v.o.s., Komenského, č.p. 421, 753 01 Hranice 1. Informace: Blanka Benešová, +420 581 698 365. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 18 000 Kč Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidič. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracovní doba od 7,00 do 15,30hod., , Náplň práce:, Obsluha nákl. Auta Avie 100, , Požadavky:, ŘP - skupina B,C; Praxi min. 5 roků; Výhodou strojnický průkaz na kolové a smykem řízené stroje, , Nabízíme:, zvláštní prémie, , Zájemci se mohou hlásit u kontaktní osoby - pan Lukáš Zavadil:, - zasláním životopisu (CV) na e-mail: zakplus@zakplus.cz;, - osobně (07,00 - 15,30hod.) na adrese: ZAK PLUS - stavba s.r.o., Polní č.p. 85, 750 02 Přerov. Pracoviště: Zak plus - stavba s.r.o., Polní, č.p. 85, 750 02 Přerov 2. Informace: Lukáš Zavadil, +420 734 447 211. Gastronomie - Gastronomie Vedoucí provozu 15 000 Kč Vedoucí provozu v ubytování, stravování a pohostinství (kromě školních jídelen a menz) Provozní pracovník/ce restaurace. Požadované vzdělání: úsv. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Zájemci se mohou hlásit u kontaktní osoby - paní Seema Rawat:, - zasláním životopisu (CV) na e-mail: seema.rawat030@gmail.com;, - telefonicky na čísle 776 487 731;, - osobně na adrese místa výkonu práce, , Místo výkonu práce: ZAYKA HIMALAYA s.r.o., nám. Svobody č.p. 1030/21, 750 02 Přerov 2. Pracoviště: Zayka himalaya s.r.o., nám. Svobody, č.p. 1030, 750 02 Přerov 2. Informace: Seema Rawat, +420 776 487 731. Obchod - Obchod Obchodní referent 20 000 Kč Obchodní referenti Obchodní referent/ka. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Výhodou praxe ve strojírenství (např. při překladatelské činnosti). Nutná aktivní znalost ruského jazyka - činnosti při uzavírání obchodních případů aj., výhodou i znalost AJ.. Pracoviště: Sigma pumpy hranice, s.r.o., Tovární, č.p. 605, 753 01 Hranice 1. Informace: Jiřina Holubová, +420 581 661 600,725 765 666.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brankář Želatovic Tomáš Čech (vlevo)
3

Sci-fi zápas gólmana Želatovic! Dal gól, vychytal penalty a zlomil si kost

Turnaj Inter Cup 2018 reprezentačních výběrů U17 ve vodním póle v Přerově
8

Přerov viděl špičkové juniorské vodní pólo. Češi nestačili jen na Slováky

Doležal odstartoval triumf ve svátečních dresech. Jsou krásné, chválil

Je aktuálně nejproduktivnějším hráčem první útočné formace Zubrů, která zatím čeká jednak na návrat Ivana Rachůnka, ale také na optimální střeleckou pohodu. Ta se od elitní lajny očekává a Tomáš Doležal ji přivolal hned ve 4. minutě atraktivního duelu s Kladnem.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT