Místní okruh má jedno z nejmodernějších zázemí a svým charakterem a délkou je vhodný spíše pro motorky.

Týmy Formule Masters na tomto okruhu testují z důvodu simulace závodu na městských okruzích. Celý seriál International Formule Masters vznikl v podstatě jako náhrada za Formuli 3000, která již několik let skomírá a její sportovní úroveň je nevalná.

Formule používají jednotnou techniku, která je homologovaná, a promotér závodu zajišťuje maximální kontrolu dodržování homologačních předpisů, což vede k velké vyrovnanosti závodu.

Podvozky jsou produktem italské firmy Tatoos. Jedná se o nejmodernější podvozek ve formulovém světě, který již letos splňoval homologační předpisy FIA pro rok 2008.

Celý podvozek je z uhlíkových kompozitů a svou mimořádnou tuhostí zajišťuje vysokou ochranu pilota v případě havárie. Formuli pohání čtyřválcové motory Honda o výkonu 250 koní s rekuperací brzdné energie, což umožňuje krátkodobé zvýšení výkonu až o 15 procent.

Vozy jsou vybaveny šestistupňovou sekvenční převodovkou francouzského výrobce Sadev s elektronickým ovládáním od Magneti Marelli. Jezdí se povinně na japonských pneumatikách Yokohama.

Formule má velmi moderní aerodynamiku s aktivním přítlakem až pět set kilogramů, což umožňuje této formuli být dokonce rychlejší než Formule 3. Na okruhu v Monze dosahují Formule Masters téměř třísetkilometrové rychlosti. Pro laika je formule vizuálně nerozeznatelná od Formule jedna.

Samozřejmě že takový speciál vzbuzuje respekt již od pohledu a respekt vzroste ještě více po nastartování. Tomáš byl po Erikovi Janišovi a Filipu Salakvardovi patrně třetím Čechem, který do Formule Masters usedl, a vzhledem ke svým šestnácti letům možná nejmladším Evropanem.

Přitom v této soutěži startují jezdci, kteří mají zkušenosti z Formule jedna nebo z amerických okruhových závodů či z Le Mans, jako například jednička týmu ADM Motorsport Rakušan Norbert Sedlmayer.

Velký prcek

Tomáš měl za úkol k testům přistupovat velmi obezřetně, což plnil, a postupně dostal pokyny ke zrychlování. K obrovskému překvapení již první testovací den dopoledne jezdil časy srovnatelné s ostatními piloty.

Vedení týmu bylo výkony Tomáše Pivody doslova nadšeno a od šéfa týmu pana Renato Melchioretto dostal přezdívku Grande Picolini, v překladu Velký prcek. Jeho výkon nesnížila ani skutečnost, že s vozem lehce havaroval.

Každý, kdo pracoval s uhlíkovým kompozitem ví, že škody jsou neopravitelné, když havárie byla označena za normální jev při hledání rychlostních limitů a k motorsportu patří.

Po absolvování úspěšných testů vydala stáj ADM Motorsports tiskovou zprávu, kterou převzala ke zveřejnění řada internetových i tištěných médii, a některé české odborné časopisy požádaly Tomáše o rozhovor.

Ozvalo se několik managerů z Itálie a Rakouska, že by s pilotem jako je Tomáš velmi rádi pracovali. Dokonce se ozval promotér celého International Formule Masters s tím, že slyšel o slibném výkonu Tomáše v Adrii a vyjádřil oficiální zájem, aby tak mladý pilot startoval v jejich seriálu.

Formule Renault 2000

Poté se Tomáš přesunul z oblasti Padovy do kraje Regio Emilio na okruh Varano. Jedná se o okruh se slavnou historií. Nedaleko sídlí známý výrobce Formulových podvozků firma Dallara. Ve Varanu Tomáš s týmem TJ Eme testoval Formuli Renault 2000.

Tentokrát byli na trati pouze nováčci a Tomáš pozitivně navnaděn z Adrie nasadil velmi vysokou laťku, takže byl suverénně nejrychlejší a druhému v pořadí Finovi Heikinenovi nadělil téměř dvě sekundy, a to Heikinem bude v sezoně 2008 oficiálním pilotem týmu TJ Eme.

Formule Renault je sice jen o pár let starší než čerstvá Formule Masters, ale technologicky a v rychlosti zaostává, je na jeden kilometr pomalejší cca o dvě sekundy. Zřejmě z tohoto důvodu se Tomášovi s touto formuli dobře jelo.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA

Moje PřerovskoSportKulturaPodnikáníČerná kronika