Přerovskému divákovi ovšem závod příliš radostí nepřinesl. Ještě před ním totiž Petr Švestka ohlásil, že jede svůj poslední závod v autokrosovém bugině. Na to, jaké měl prostředky, si nevedl zle a obsadil šestou příčku.

Ladislav Hanák, úřadující mistr Evropy v Divizi 3A do 1600 ccm, měl v domácím prostředí jen ty nejvyšší cíle. Zradila ho však technika a do finále z prvního místa tak nemohl nastoupit. Královskou kubaturu do 4000 ccm ovládl Martin Švábenský.

Hanák nedojel

Obhájce titulu z předešlých dvou let vstoupil do domácího závodu druhým místem v měřeném tréninku. První i druhou rozjížďku vyhrál, musel ale měnit motor. Do třetí už tedy nastoupil s náhradním motorem a opět kroužil v čele.

Ve čtvrtém kole ale z první pozice nečekaně odstoupil. A důvod? Odešel i náhradní motor. Ve finále tak zela prázdnotou první startovní pozice.

„Je to hodně velká škoda, zvlášť když jsem měl závod tak skvěle rozjetý. Je to o to horší, že to hodně komplikuje boj o titul, protože tohle je obrovská ztráta, kterou nevím, jestli se nám podaří ještě dohnat. Sou ještě dva závody, samozřejmě neskládáme zbraně, ale vidím to hodně špatně. Musíme zkontrolovat oba motory, zjistit, kde jsou závady a během dvou týdnů je připravit, což bude hodně náročné,“ konstatoval po závodě zklamaný Hanák, který si na své konto připsal jen sedm bodů za desáté místo.

Švestka se loučil

V letošním roce si Petr Švestka zatím moc nezazávodil. Veřejnost se domnívala, že si dává oddych před příští sezonou, ve které přijde s něčím novým. Opak je však pravdou. Švestka před závodem ohlásil, že s autokrosem končí a v Přerově se loučí.

V měřeném tréninku obsadil v sedmnáctičlenném startovním poli jedenáctou pozici. V rozjížďkách dojel sedmý, čtvrtý a pátý, což stačilo jen na B-finále, ovšem první řadu. Po startu byl třetí a dlouhou dobu jezdil za Igorem Vlasatým. Počkal si však na nejvhodnější okamžik, dostal se před něj a zajistil si áčkové finále. V něm pochopitelně startoval z poslední řady. Nakonec však dojel šestý."

„Poslední závod jsem si chtěl náležitě užít. Nechtěl jsem rozbít auto, protože jsem slíbil tátovi, že se s ním po závodě ještě sveze. Především jsem chtěl dojíždět všechny rozjížďky i finále – to mi stačilo a na umístění nějak nezáleželo. V šestnáctistovkách se ještě bojuje o titul, a jelikož jsem jel první závod mistrovství Evropy, nechtěl jsem do těch jejich bojů nějak zasahovat, protože to stojí nemalé peníze jezdit po celé Evropě a sbírat body.“

„S umístěním jsem spokojen. Jezdil jsem na gumách, které jsem použil loni tuším ke čtyřem závodům, tudíž jsem byl v podstatě bez gum a spíš beru to šesté místo jako štěstí. Závod jsem si ale každopádně užil a s diváky se rozloučil,“ řekl Petr Švestka po jeho posledním autokrosovém vystoupení.

Vítězem Divize 3A se suverénním způsobem start-cíl stal Vít Nosálek, Hanákův největší konkurent v boji o titul evropského krále. Druhý dojel Ondřej Musil a třetí Němec Buddelmeyer. Ten však byl v zápětí ze závodu vyloučen a propadl se tak až na devátou pozici. Třetí příčka tedy spadla do klína Marku Sekaninovi.

Ostatní divize

V královské kubatuře do 4000 ccm vyhrál měřený trénink Roman Kalvoda s průměrnou rychlostí 95,9 km/h. Před startem finálové jízdy měl na roštu nejlepší postavení Petr Bartoš. V závodě ho však zradila technika, stejně jako osmého Jaroslava Hoška, a nakonec z toho bylo až sedmé místo.

Z vítězství se radoval Martin Švábenský, pronásledovaný Romanem Kalvodou a Petrem Turkem. V Divizi 1 plechových speciálech nejvíce šlapal na krk Vadimu Makarovi, letošnímu suverénovi, Václav Fejfar, který za opět prvním Rusem obsadil stříbrnou pozici.

Třetí dojel Tamás Kárai (H) a těsně pod stupni vítězů skončil Jan Bartoš.

Divize 3 Junior buggy je především doménou českých jezdců. Nadvládu na stupních vítězů jim pokazil jen Maďar Szabó, když první skončil Radomír Kupec a třetí Matyáš Zeman.

Celkové výsledky

D3 – 4000 ccm: 1. Martin Švábenská, 2. Roman Kalvoda, 3. Petr Turek, 4. Jaromír Štětina, 5. Roman Keřka, 6. Wiely Albers (NL), 7. Petr Bartoš, 8. Jaroslav Hošek, 9. Terry Callaghain (NL), 10. Josef Vontzemü.

D3A – 1600 ccm: 1. Vít Nosálek, 2. Ondřej Musil, 3. Marek Sekanina, 4. Thomas Scheibelberger , 5. Sjack Spies (NL), 6. Petr Švestka, 7. Josef Marty, 8. Tomáš Pospíšilík, 9. Michael Buddelmeyer (D), 10. Ladislav Hanák.

D1: 1. Vadim Makarov (RUS), 2. Václav Fejfar, 3. Tamás Kárai (H), 4. Jan Bartoš, 5. Gianluca Ferretti (I), 6. Ladislav Brožek, 7. Ľuboš Greguška (SK), 8. Valentin Korschunov (RUS), 9. Christian Giarollo.

D3JB – 600 ccm: 1. Radomír Kupec, 2. Kristian Szabó (H), 3. Matyáš Zeman, 4. Vladislav Demkin, 5. Martin Plachý, 6. Ivana Kuželová, 7. Ľubomír Nóta (SK), 8. Adam Roučka, 9. Marcel Labuzík, 10. Jiří Formánek.

Průběžné pořadí

D3 – 4000 ccm: 1. Glen Van Rosmalen (NL) 103 bodů, 2. Petr Turek 100, 3. Petr Bartoš 95, 4. Denis Engel (D) 89, 5. Martin Švábenský 80.

D3A – 1600 ccm: 1. Vít Nosálek 122 bodů, 2. Ladislav Hanák 109, 3. Michael Buddelmeyer (D) 86, 4. Ondřej Musil 74, 5. Jiří Svoboda 67.

D1: 1. Vadim Makarov (RUS) 137 bodů, 2. Václav Fejfar 113, 3. Tamás Kárai (H) 103, 4. Gianluca Ferretti (I) 83, 5. Ladislav Brožek 73.

D3JB: 1. Krisztian Szabó (H) 113 bodů, 2. Matyáš Zeman 112, 3. Vladimír Demkin 89, 4. Jakub Kubíček 87, 5. Ľuboš Nóta (SK) 74.

Evropský šampionát má na programu už jen poslední dva závodu, a to v Maďarsku (19. – 20. září) a o týden později v Itálii.

Přerovská rokle si však neodpočine. Po srpnovém závodu mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu se v neděle 13. září bude v rokli pod mamutem opět závodit.

Tentokrát si to jezdci rozdají na motokrosovém přeboru Moravy pod názvem O´Neal 2009. Závodit se bude ve třídách MX2, Open a Veterán. Tréninky začínají v 8.30, závody pak o půl jedné. Účast přislíbil i Jan Zaremba, účastník mistrovství světa.