Diváci mohli, tak jako každoročně, sledovat atraktivní průjezdy na rychlostních zkouškách kolem dostihové dráhy, které se uskutečnily celkem třikrát. Mezi jednotlivými průjezdy ve Slušovicích ještě soutěžní posádky dvakrát absolvovaly rychlostní test z Lípy přes Zádveřice do Slušovic.

Závod měřil celkem 63 km, z nichž 29 připadlo na pět rychlostních zkoušek. Celkem se na start postavilo 69 posádek nejen z České republiky, ale i ze Slovenska a Polska. K vidění bylo deset vozů specifikace R5 a jeden vůz WRC, nechyběla ani historická vozidla.

NĚKTERÉ POSÁDKY START VZDALY

Na Zlínsku ve čtvrtek hustě sněžilo, takže i přes snahu pořadatelů čekaly díky zbytkům sněhu i ledu na posádky opravdu pravé zimní podmínky – obzvlášť na testu z Lípy do Slušovic. Proto někteří na start soutěže vůbec nenastoupili, což se bohužel týkalo i čtyřnásobného vítěze „Mikuláše“, zlínského pilota Tomáše Kostky.

I přes tato odstoupení měla soutěž svou kvalitu a vítězem se stal Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou s vozem Ford Fiesta R5, letošní vítěz poháru P2+, jednodenních rallysprintů vozů poháněných oběma nápravami.

Příjemný překvapením byl vítěz kategorie vozů poháněných jednou nápravou, tzv. dvoukolek (2WD), přerovský Josef Hartmann, startující se spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem na voze Peugeot 208 R2, který byl zároveň nejrychlejší i ve sk. 6 a mezi juniory.

„Po odvolání startu některých soupeřů jsem začal váhat nad odstartováním, protože riziko havárie bylo velké, hlavně kvůli absenci zimních gum. Když jsme zjistili, že jsme rychlostní zkoušku vyhráli, tak bylo rozhodnuto. Celou soutěž jsme odjeli bez problémů. S výsledkem můžu být spokojený. Děkuji všem, kteří se na mojí účasti podíleli,“ prozradil Josef Hartmann.

Ve startovním poli se neztratil ani další přerovský závodník, teprve dvacetiletý Jan Pořízek, který absolvoval ve Slušovicích svou první rally. Se svým spolujezdcem Ondřejem Krajčou na voze Renault Clio Sport 2.0 obsadili z 58 posádek v cíli celkové 42. místo.

„Mám opravdovou radost. Jízda v těchto podmínkách mě moc naučila. Ukázala mi, jak strašně důležité je číst povrch trati, i to, jak důležité je jet hlavou a udržet na uzdě pocit, že jedu pomalu a je třeba zrychlit. Chci se v prvé řadě učit, a to tento závod beze zbytku splnil,“ prozradil závěrem Pořízek.