Na zdejší trati se tak utkávali všichni čeští závodníci počínaje Křesťanem starším, Povondrou, Třešňákem, Červou, Al. Havlem, místním K. Havlem a konče až dnešními nejlepšími Bartošem ml., nestárnoucím Hoškem a mladými přerovskými nadějemi Hanákem a Švestkou.

Vraťme se však ještě do doby, kdy autocross začal přebírat na Přerovské rokli hlavní slovo.Vté době také docházelo ke generační výměně pořadatelského sboru.

Po dlouholetém předsedovi městského Automotoklubu Josefu Janíčkovi nastoupil na jeho místo v roce 1978 Karel Kleiner. Z počátku se zdálo, že úroveň závodů v Přerově již nedosáhne slavných chvil mistrovství světa, zejména i s ohledem na nové finanční podmínky v jednotlivých podnicích, které byly v minulosti hlavními garanty úspěšnosti.

Postupně se formoval nový kolektiv nadšenců, kteří sice neměli potřebné zkušenosti, ale nechyběla jim snaha něco dokázat. Postupně se v organizačním kolektivu osvědčili M. Barbořík, R. Zacpal, J. Adámek, J. Šedý, B. Karasová a mnozí další.

Než se dostaneme na úplný závěr k největším úspěchům přerovského motorismu, musíme si připomenout, že v rámci motoristických aktivit se v Přerově pořádaly také srazy veteránů, a v sedmdesátých letech se v okolí jela Rallye Liaz, která se dokonce konala jako mistrovství republiky.

Zvítězil zde náš tehdy snad nejpopulárnější jezdec Vl. Hubáček na krásné modré Renault Alpine. Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let úspěšně jezdila v mistrovství republiky také přerovská posádka Neradil- Chytil.

Největších sportovních úspěchů však dosáhli a dosahují přerovští autocrossaři. Nejdříve to byl Karel Havel, který jako člen policejního klubu Rudá hvězda Přerov dokázal jako první český jezdec získat titul mistra Evropy 1986.

Byl to historický úspěch, který potvrdil, že čeští autocrossaři patří v Evropě k nejlepším. Mistrovství republiky bylo pravidelně pořádáno na Přerovské rokli, v roce 1995 se s ním zde jela i „zóna mistrovství střední Evropy“.

Někdy tehdy začali přerovští pořadatelé uvažovat o splnění svého snu uspořádat v Přerově závod mistrovství Evropy. Po jednání s jezdcem Hrdinkou došlo k dohodě o vybudování trati, která by splňovala veškeré parametry pro takový závod.

V roce 1997 se tato úprava uskutečnila a v roce 1998 se zde již jel závod nejprestižnějšího seriálu. K získání tohoto mistrovského závodu jistě přispěla dobrá organizace závodů v Přerově včetně zkušeného pořadatelského kolektivu vedeného Karlem Klinerem, výborná trať, i známé jméno Karla Havla.

A tak se od té doby na přerovské rokli schází celá evropská špička a svádí zde napínavé boje o body do evropského šampionátu. V posledních letech v nich hrají velmi významnou roli i mladí přerovští jezdci Hanák a Švestka.

V tomto krátkém vzpomínání nebylo možné zachytit všechny akce, které se za období více než šedesáti let v přerovském motorismu odehrály, a nebylo možné ani vzpomenout všechna jména přerovských sportovců, kteří bojovali na závodních tratích po celé naší republice – jako byli L. Bergl, B. Koryčan na silnici, Adámek a Hartman v motocrossu, Zábranský a Bučko v autocrossu a někteří další.

Zejména je však nutno připomenout desítky obětavých funkcionářů, pořadatelů a pomocníků, kteří všechny motoristické akce v Přerově připravovali, pořádali a věnovali jim mnoho ze svého osobního volna. Těm všem patří velký dík za spoluvytváření úspěšné části moderní historie města Přerova.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA

Moje PřerovskoSportKulturaPodnikáníČerná kronika