Závodu přálo počasí, trať byla fantasticky upravena a již od pátku byl okruh zavalen diváky natolik, že v neděli měli docela problém najít nějakou skulinu na pozorování svých svěřenců i šéfové jednotlivých týmů.

Přerovan Tomáš Pivoda hájící barvy Maranella dojel ve finále po chybě nakonec dvaadvacátý. Ze závodu byl přímý přenos jak v belgické televizi, tak na satelitním Eurosportu.

Jen ti nejlepší

Na těchto závodech není úplně jednoduché startovat, protože FIA rozhoduje, kdo se může prostřednictvím národního autoklubu přihlásit. Toto opatření si klade za cíl zajistit účast opravdu těch nejlepších, kteří se na závodech nepotkávají. Běžně startují jezdci, kteří se věnují formulovým závodům a připravují se jen na tento závod, neboť získat titul mistra světa v motorsportu lze pouze v motokárách, v rally, ve vytrvalostních závodech vozu GT a nebo ve Formuli 1.

Největší show se samozřejmě týkala královské kategorie KF1 a Světový pohár v KF2 byl brán jako doplněk. Pro českou reprezentaci, která se zúčastnila ve vysokém počtu pěti pilotů pouze kategorie KF2, to byl ale svátek a čest, že mohou startovat.

Češi se co do počtu vyrovnali národům posedlým benzínem, tedy Itálii, Francii a Velké Británii, a několikanásobně překonali počet Němců. Ze střední Evropy jel jen jeden Rakušan. Je to příznivé znamení pro český motorsport, že by se během několika let vedle Lukáše Peška v motocyklech mohla objevit mezinárodní hvězda s českým pasem i v oblasti formulí.

Začaly problémy

Italský tým Maranello i s Přerovanem Tomášem Pivodou na závod přijížděl s velkými ambicemi, a to oprávněnými. V červených barvách Maranella nastoupili loňský mistr světa Davide Foré a dva nováčci Pivoda a Miki Monras ze Španělska, kteří dosahovali na testech výborných výkonů.

Ve čtvrtečních a pátečních trénincích patřila Maranella mezi nejrychlejší stroje. Pohroma začala až měřeným tréninkem, v němž Foré dojel osmnáctý, Pivoda 22. a Monras 35.

V následných kvalifikačních jízdách měli piloti jeden technický problém za druhým. Nejlépe to zvládl Tomáš, který po sobotních rozjížďkách měl nejméně trestných bodů, a rýsovala se mu slušná startovní pozice do finále. Šampion Foré postoupil do finále s odřenýma ušima a postup Monrase byl jen ve fázi teoretických úvah. To byla sobota, kdy ještě všichni Češi měli slušnou naději na postup do finálových bojů, což by býval mimořádný úspěch.

Rozhodly to ponožky

Pokud se v sobotu Tomáš potýkal s problémy, tak neděle vše dovršila. Před závěrečnou kvalifikační rozjížďkou, v době, kdy jezdci byli připraveni na startovním roštu, přišel za Tomášem sportovní komisař z Německa a sdělil mu, že jeho ponožky neodpovídají předpisům FIA na ustrojení jezdce a že nemůže startovat.

Tomáš to vysílačkou konzultoval s vedením týmu, který v radách FIA nenašel nic takového. Vznikla hádka. Tomáš ale ustoupil a na startu se přezul. Aféra ho nicméně tak rozhodila, že ztratil koncentraci a bohužel hned v prvním kole vlastní chybou havaroval. Nakonec dojel až 24. a bylo po nadějích na slušnou startovní pozici.

Z pětičlenné skupiny českých reprezentantů do finále postoupili tři. Nejlepší výchozí pozici měl Zdeněk Gróman, za ním následovala Lucie Panáčková a třetí byl Pivoda. Bohužel Tomáš a celý tým byli tak rozhozeni z nesmyslného incidentu se sportovním komisařem, že nezvládli ani semifinále. Také ve finále Tomáš chyboval, a tak nakonec dojel dvacátý druhý.

Gróman byl jedenáctý a Panáčková dvanáctá.V hodnocení celého roku by si ale Pivoda měl udržet pozici nejúspěšnějšího Čecha v sezoně 2007. Z vítězství v kategorii KF2 se radoval belgičan Michael Ryall a Mistrem světa v kategorii KF1 se stal Ital Marco Ardigo.

Mistrem světa v týmech byl Tony Kart. V Belgii se objevili samozřejmě i představitelé FIA a Českého Autoklubu a je téměř jisté, že Tomáš Pivoda bude v příští sezoně startovat v prestižní kategorii karting formule 1 (KF1).

Bude tak zřejmě prvním Čechem, který kdy startoval v nejvyšší lize světového kartingu. Pikantní je také skutečnost, že pokud Jan Kopecký nebude v roce 2008 startovat v Mistrovství Světa Rally, bude Tomáš jediným Čechem, který bude startovat v Mistrovství Světa FIA.

Do konce tohoto roku Tomáš ještě pojede na 35. ročníku Poháru konstruktérů v Parmě a v prosinci bude startovat na Poháru šampionů ve španělské Barceloně nebo již na Mistrovství Asie a Pacifiku v kategorii KF1 v čínském Macau. Záleží však na rozhodnutí a obchodní strategii týmu Maranello Racing Kart.