Na profesionálním mistrovství světa World's Strongest Man potvrdil své umístění z amatérského šampionátu a skončil devátý. Přerov tak má v kategorii do 105 kg devátého nejsilnějšího muže světa.

Ve své kategorii se Tkadlčík navíc stal prvním Čechem na takto prestižním závodě. Co víc, ze sobotní kvalifikace se mu podařilo probojovat se do nedělního finále, kde už si to ti nejlepší rozdali o titul nejsilnějšího muže planety.

„Zdravotní problémy komplikovaly celou moji přípravu, cílem při odletu do Norska bylo tedy především dostat se do finále. Cíl jsem splnil, z čehož jsem měl obrovskou radost. Zbývalo však ještě zabojovat o bednu vítězů," pověděl Jiří Tkadlčík.

Z kvalifikace postoupil z desátého místa. V neděli se disciplíny lehce obměnily, Jirku tak nejprve čekal tzv. axle (tlustá osa o průměru asi 8 cm, pozn. red.). Zvednutých 160 kg znamenalo osobní rekord a dobrý start do finále.

„Nedělní finále začínalo o tři hodiny později, vzhledem k technickým problémům a problémům s přenosem pro Eurosport. To způsobilo značnou únavu a vytuhnutí svalů. Přesto jsem však dal do nadcházejících pěti disciplín vše," prozradil strongman.

Druhým testem pro závodníky bylo spojení „kachní chůze" s 250 kg s přenesením 100 kg vážících kufrů na stůl. To vše zakončila opět chůze s kufry. Tkadlčík zaznamenal jeden z nejrychlejších časů. Tím udržoval průběžné šesté místo.

Třetí disciplínu z pěti představovalo tahání auta s přívěsem na čas. Zde přerovský strongman skončil předposlední, soutěžící však dělily pouhé desetiny sekundy.

Další byl mrtvý tah, Tkadlčíkova královská disciplína.

„Tentokrát se jednalo o mrtvý tah s autem na počet opakování za jednu minutu. V autě bylo naloženo k jeho samotné váze ještě 260 kilo, celková váha v určitém bodě tahu mohla dosahovat až čtyři sta kilogramů. V této disciplíně jsem dal šest opakování, což patřilo k těm lepším výkonům," popisuje charismatický Přerovan.

Před závěrečnou disciplínou figuroval na osmém až devátém místě, což nakonec potvrdil.

Takzvané atlasovy kameny, při kterých závodník „háže" řadu kamenů o hmotnostech 120 kg, 130 kg, 140 kg, 160 kg a 190 kg do výšky 1,75 m, 1,65 m, 1,55 m, 1,45 m a 1,35 m, zvládl Tkadlčík až po čtvrtý atlas, který nakonec zůstal na zemi.

„Celkově byl závod velmi zajímavý, i když zbytečně dlouhý a technicky nezvládnutý. I tak jsou to však skvělé zkušenosti. Být vůbec prvním Čechem ve své váze na takto prestižní soutěži je pro mě velká čest. Skončit devátý je jen třešnička na dortu," uvedl na závěr Jirka Tkadlčík.