Na startovní rampu ve Valašském Meziříčí se v sobotu ráno postavilo 107 posádek z České republiky, Slovenska či Polska. Hned první rychlostní zkouška s názvem Helfštýn byla však z blíže nespecifikovaných bezpečnostních důvodů zrušena.

Stejně tak se nakonec neuskutečnil ani poslední rychlostní test v okolí Vsetína.

S nástrahami tratě se nejlépe vypořádala slovensko-česká posádka Kočí – Kostka s vozem Ford Fiesta R5.

Mezi startujícími ve třídě 9 (sériové vozy 1400 – 1600 ccm) se neztratila ani mladá přerovská posádka Josef Hartmann – Tomáš Kolda s vozem Citroën DS3 R1, která ve své třídě obsadila pěkné třetí místo z celkově osmi startujících posádek. Tomáš Kolda absolvoval teprve druhý závod v životě.

„Bylo to skvělé pro nasbírání nových zkušeností. Rychlostní zkouška Špičky se mi moc líbila pro její členitost a změny tempa," řekl v cíli začínající spolujezdec.

Josef Hartmann měl smíšené pocity.

„Bohužel při prvních dvou vložkách jsme měli pouze volný průjezd, takže to byla spíš vyhlídková jízda, proložená desítkami minut čekání. Korunu tomu všemu nasadili rozhodčí na jednom z retardérů na páté rychlostní zkoušce, který jedna z konkurenčních posádek zřetelně rozrazila, ale bez udělení penalizace, takže jsme přišli o druhé místo ve třídě 9. Pro Tomáše to byla první větší rally, zvládl ji velmi dobře, ale pořád se máme oba co učit. Na závěr bych chtěl poděkovat jemu i celému týmu za úspěšně zvládnutou rally," řekl pilot přerovské posádky. 

Autor: Jan Pořízek