Pavel si po druhém závodu mistrovství světa v Itálii, kde ho zařezali rozhodčí, naordinoval pauzu. „Abych řekl pravdu, trošku jsem na celý biketrial rezignoval, protože to, co předvedli rozhodčí na světě, byl vrchol, a kolo jsem tak nechtěl chvíli vidět. Nedokázal jsem se prostě přemluvit, abych zase naplno trénoval,“ říká závodník.

Vynechal proto i první závod podzimu, jímž bylo sedmé pokračování domácího šampionátu v Horšovském Týně. „Závodů v rámci mistrovství republiky je strašně moc. První jsem kvůli zranění ramene nedojel a jeden jsem ještě navíc vynechal. Letos jsem se rozhodl především soustředit na mistrovství světa a Evropský pohár,“ konstatuje Procházka.

Světový šampionát má za sebou, ale poslední závod Evropského poháru, jehož je lídrem, jej ještě čeká. I proto začal opět naplno trénovat a absolvoval další dva podniky domácího mistrovství.

Ve Velké Bystřici jel na oblíbené trati, která však doznala mírných změn a po zapršení byla jen z poloviny sjízdná. „Jelo se 8 sekcí na 2 kola. Do každé sekce přidali pořadatelé nově kluzké klády. A když den předtím zapršelo, tak bylo zle. Čtyři sekce byly kvůli tomu nesjízdné, byl to extrém, pořadatelé vážně přestřelili,“ líčí podmínky závodu.

Chtěl jsem být na bedně

Nakonec z toho byla čtvrtá pozice. „Umístění odpovídalo tomu, že jsem dlouho nebyl na kole. Trošku mě to zklamalo, jelikož jsem chtěl být na bedně. Na druhou stranu mě předvedený výkon probudil, že musím zase začít makat,“ přiznává Pavel.

Zatím poslední závod, který absolvoval, byl o uplynulém víkendu devátý podnik MČR v Kyjově. Ten se jel ale na umělých překážkách, které Procházkovi příliš nesedí. „Bylo z toho sice až páté místo, ale ten projev už byl lepší,“ říká přerovský jezdec.

Trošku jej rozhodila prasklina na rámu, kterou objevil v průběhu závodu. V Kyjově s tím ale dojel a doma poté vyměnil za bráchův rám, s jehož návratem do světa biketrialu to nevypadá zrovna růžově. „Tím, že brácha teď nejezdí, tak jsem jen přehodil rám a nic se neděje. Kdybych ale musel čekat na reklamaci, tak už mám po sezoně. Rám se totiž vyrábí na Taiwanu a vyřízení by trvalo minimálně měsíc,“ tvrdí Procházka.

Nyní je před ním výzva v podobě posledního závodu Evropského poháru v Německu, který v kategorii Senior vede. Bez ohledu na výsledky ostatních mu bude k celkovému prvenství stačit dojet na třetí příčce a zlatá medaile bude jeho.