Převzal jste hlavní cenu pro vítěze kategorie jednotlivců. Jak to hodnotíte?

Toho ocenění si velice vážím. Udělalo mi to opravdu velkou radost. Upřímně řečeno, cenu jsem nečekal. Ať jsou mé výsledky sebelepší, tak osobně se za pravého sportovce ani nepovažuji. O to více je to pro mě překvapení a radost, že jsem byl oceněn.

Sezonu máte za sebou. V Evropě jste skončil třetí. Když se ohlédnete s odstupem času, jste spokojen nebo ještě něco ve vás hlodá, že to mohlo být lepší?

Tak samozřejmě některé okamžiky ze sezony mě mrzí. Poměrně dlouhou dobu jsme s Berndem Stubbem bojovali o titul. Vzhledem k určitému složitějšímu testování nových věcí na autě nám nakonec Bernd odskočil, ale v posledním závodě v italské Maggioře bylo ještě velice jednoduché získat celkové druhé místo. A to by se bývalo podařilo, kdyby mě docela špatným způsobem neodstavil z trati reprezentační kolega. To byla velká kaňka. Být druhý v Evropě bych byl maximálně spokojený.

Překvapila vás některá z tratí, které jste v rámci seriálu závodu odjel, třeba i pozitivně?

Tak některé mám oblíbenější, ale některé ne. Paradoxně jedna z tratí, na které se mi moc dobře nejezdí je v německém Matschenbergu, a právě tam se mi loni podařilo vyhrát. To byl také jeden z těch hezkých okamžiků.

V průběhu sezony jste průběžně upravovali motor. Dá se říct, že v těch závěrečných závodech už motor z velké části splňoval vaši představu?

Myslím si, že poslední závody ukázaly velký krok kupředu, což se může jevit jako klíčové pro nadcházející sezonu. Uvidíme. Mám samozřejmě spoustu plánu a idejí, co by se dalo na té bugyně upravit a zlepšit. Ač to tak možná dle výsledků nevypadá, tak to mé závodění ustupuje tak trošku do pozadí, protože se věnujeme hlavně našim klientům. O to větší je pro mě radost, když k dnešnímu datu máme se svými auty mistra Rakouska, Francie, Maďarska, Slovenska i České republiky. To je pro mě velké zadostiučinění a radost. Někdy se to v člověku bije. Chtěl by závodit naplno, a je to umocněno také tím, že vím, co udělat proto, aby se dalo vyhrávat. Doba se mění a času už není tolik, kolik by bylo potřeba.

Jaké jsou vaše nejbližší plány? Budete se pozvolna věnovat také svému autu nebo jsou nyní prioritní vaši klienti?

Nyní jsou v podstatě prioritní ti zákazníci, ale předpokládám, že budeme muset věnovat aspoň minimální čas tomu, abychom postavili auto na novou sezonu. Ta naštěstí, jmenovitě evropská část, začíná v květnu. Snad najdeme čas vše důkladně připravit.

Plánujete nějaké zásadnější technické novinky?

Zatím bych razantnější vylepšení nedělal. Moc se nevyplácí dělat spoustu věcí najednou. Dali jsme se určitou cestou, která se nám jeví jako dobrá. Není složité zrychlit auto, kterému chybí vteřina na kolo, ale je velmi těžké zrychlit auto, jemuž chybí desetina nebo pět setin. To je náš případ, kdy je potřeba veškeré úpravy dělat obezřetně, neboť není vyloučené zapříčinit krůček zpátky.

Máte nějaký do sezony vytyčený cíl?

Tak samozřejmě ten cíl by neměl být nižší než opět stanout na bedně. Byť se ta konkurence v Evropě rozrůstá, tak by bylo špatné, kdybychom měli ambice nižší než být v té první trojce. Velice rád bych vylepšil to loňské umístění. Pokud bude fungovat vše, tak jak má a bude mít člověk i to štěstí, které k našemu sportu je potřeba, tak si myslím, že by to nemuselo být nereálné.