Olejomalby jsou průřezem autorčiny tvorby z posledních dvou let.

V řadě z nich se už značí zralé mistrovství. Výtvarnice se nebojí používat černou barvu, kterou využívá k modelaci tvaru. Její díla nejsou ničím povrchním ani laciným. Nenabízí žádné triky, ale poctivé umění.

Výstava by se dala rozdělit na tři části. V první z nich se objevují náměty krajiny, kdy za zvláštní pozornost stojí například obraz nazvaný Kostelní dveře.

Na dalších dílech nechybějí motivy Hranic, v nichž Marta Tomancová prožila kus svého života. Druhou část výstavy tvoří figurální motivy s námětem tance. Někde je to ohnivé španělské flamengo, jinde pro změnu něžný klasický balet.

Třetí a poslední část je rovněž složena z figurálních kompozic, tentokrát na téma sociální. Celá výstava byla zahájena netradičním způsobem.

Její návštěvníci se mohli obdivovat žhavému španělskému flamengu v podání Barbary Tomancové.