Ten v Hranicích vystupoval s ruskou klavíristkou Marinou Grochovskou a hercem Radovanem Lukavským na předvánočním koncertě v roce 2000. Toto seskupení se nazývá Belcanto Renaissance trio a jeho koncert se koná v úterý 16. října v 19 hodin v sále Základní umělecké školy Hranice na Zámecké ulici.

Harfenistka

Účinkující jsou tři životně a samozřejmě i nástrojově různorodé osobnosti, spojuje je však vysoká profesionalita a láska k hudbě. Stania Ramešová po absolvování Pražské konzervatoře pokračovala ve studiu na proslulé Moskevské konzervatoři P. I. Čajkovského a vzdělání si doplňovala i soukromými konzultacemi u známých světových mistrů hry na harfu.

Již v průběhu studia se představila jako sólistka sama i s různými orchestry doma i v zahraničí, např. v Rusku, Dánsku, Itálii a Španělsku. Vystupovala i s další harfenistkou I. Krupichovou a po návratu do Prahy zakládá s Romanem Fedčukem duo Renaissance.

Úspěšně koncertovala také na dvou turné po Japonsku. Od roku 1994 je rovněžý profesorkou na konzervatoři v Brně.

Houslista

Roman Fedčuk byl už při studiu na Hudební college S. Krušelnické ve Lvově považován za jednoho z nejslibnějších talentů své generace. Vzdělání dovršil rovněž na Čajkovského konzervatoři v Moskvě.

To už měl za sebou první úspěšné koncerty s ruskými, chorvatskými i českými filharmoniky a první ocenění i úspěch v mezinárodních nástrojových soutěžích u nás a v Rusku, později v Rakousku, Německu, Španělsku a Portugalsku.

Poté působil jako koncertní mistr komorního tělesa Sólisté Moskvy, hostoval v Miláně a v Lipsku. Od roku 1994 žije v Praze, kde kromě dua Renaissance zakládá mezinárosní soubor sólistů Concertino, s nímž vystupuje a natáčí CD. Působí rovněž v klavírním kvartetu Ludwig Piano Quartet. Od roku 2004 je profesorem Státní konzervatoře v Plzni.

Tenorista

Tenorista českého původu Roberto Štěrba začal původně jako houslista. S tímto nástrojem ukončil i konzervatoř v Praze a působil v Symfonickém orchestru hlavní města Prahy FOK.

Dokonce po útěku z tehdejšího Československa jednu sezonu hrál i s mnichovskými symfoniky. Zároveň ale navštěvoval soukromé hodiny zpěvu u tenoristy pražského Národního divadla Antonína Votavy, zpíval s Českými madrigalisty a hostoval i v opeře.

Pěveckému výcviku i kariéře se pak plně věnoval v emigraci ve Francii a především v USA a v Itálii. Tam také vystupoval na koncertních pódiích a hrál v divadlech. Jeho láskou jsou italské opery a písně, nevyhýbá se ale ani skladbám jiným.

Skladba večera

Hranický program je složen převážně ze skladeb italských skladatelů 18. až 20. století, výjimkou jsou díla českého, francouzského a španělského autora.

Harfa je v uvedeném složení především doprovodným nástrojem. Stania Ramešová jako sólistka se představí pouze ve virtuózní úpravě části cyklu symfonických básní Má vlast.

Výborný program si připravil houslista Roman Fedčuk. Kromě skladeb italských autorů N. Paganiniho, T. Vitaliho a P. Massagniho uslyšíme dílo Francouze J. F. Masseneta a dvě skladby španělského houslisty P. de Sarasate.

Roberto Štěrba se zaměřil na italskou písňovou tvorbu a uvede populární Vzpomínku na Sorento či ještě známější O, sole mio. To bude i naší hudební vzpomínkou na nedávno zesnulého tenoristu Lucchiana Pavarottiho, který je pravidelně zařazoval jako své přídavky na závěr koncertu.