Poté, co mladá žena hovor ukončila jí ze stejného čísla přišla SMS zpráva. V té stálo, že má dluh a pro více informací má prý kliknout na přiložený odkaz. To také udělala a dále postupovala podle zobrazených pokynů. Následně byla přesměrována do internetového bankovnictví, kde zadala své přihlašovací údaje.

Jakmile se přihlásila ke svému účtu, zjistila, že jí neznámý pachatel odčerpal 45 tisíc korun a navýšil denní limit výběru na 100 tisíc korun. Jelikož si žena nebyla vědoma toho, že by něco nastavovala, ihned volala na zákaznickou linku banky. Tam se však v tu chvíli nedovolala. Nato přijala hovor, ve kterém se volající představil jako pracovník banky a tvrdil, že na jejím účtu zaznamenal podezřelou platbu a převedenou částku zablokoval.

I když se převod uskutečnil, muž jí tvrdil, že peníze jí budou zpět vráceny do dvou dnů. Volající působil věrohodně a dodal, že pokud jí platba nebude vrácena, má kontaktovat banku.

„Oklamané ženě se vše rozleželo v hlavě a za pár minut zavolala na oficiální linku banky. Tam se dozvěděla, že jí nikdo z banky nevolal a jednalo se o podvod. Pachateli hrozí za přečiny podvod a neoprávněný přístup k počítačovému systému a neoprávněný zásah do počítačového systému nebo nosiče informací trest odnětí svobody na šest měsíců až čtyři léta,“ uvedl policejní tiskový mluvčí Libor Hejtman.