Zrušení vyplývá ze zveřejněného usnesení vlády. Zrušení placených zón bylo jedním z opatřeních proti šíření koronaviru, mělo omezit cestování veřejnou dopravou. Lidé tak mohli parkovat v podstatě kdekoliv bez ohledu na to, zda v místě bydlí nebo ne a ještě zdarma. To vedlo ale k tomu, že často nešlo vůbec zaparkovat.

V 1. čtvrtletí lidé do Česka dovezli 37 045 ojetých osobních aut ze zahraničí. Jejich průměrné stáří bylo 10,2 roku, ale starších deseti let bylo 51 procent vozů a pětina byla starší 15 let.
V Česku jezdí víc než šest milionů aut. Průměrné stáří se kvůli dovozům zvyšuje

Kromě zhoršení možnosti zaparkování přineslo vládní opatření obcím i výpadek příjmů, v Praze například kolem dvou milionů korun denně.

Podle předsedy výkonné rady České parkovací asociace Petra Horského mělo opatření svůj smysl v počátku krize, kdy bylo potřeba zamezit kontaktům mezi lidmi v hromadné dopravě. „V době, kdy však dochází k uvolňování restrikcí a obnovení činností obchodů, služeb jakož i úřadů je nutno předpokládat zvýšenou poptávku po parkovacích místech v centrech měst,“ uvedl Horský.

Města mají teď libovolné možnosti, kdy uvést zóny zpět do provozu. Praha chce například zóny opět zavést od 11. května. "Vláda v tom zas dělá jen chaos. Oznámit nám obnovení modrých zón tři hodiny před jejich znovuobnovením nedává smysl. Proto vydám neprodleně nařízení o obnově platnosti modrých zón až 11. května. Tento termín jsme chtěli po vládě a je domluvený i s jednotlivými městskými částmi," reagoval na twitteru pražský primátor Zdeněk Hřib. 

Ilustrační foto
Prodejci aut zase otevřeli. Starosti tím ale nekončí, řeší zásadní problém