Na obchvatu Olomoucí, který tvoří ulice Velkomoravská, Foersterova, Pražská, Tovární a Lipenská, zemřeli loni tři lidé, pět se těžce zranilo a necelých třicet utrpělo lehká zranění.

„Nejkritičtějším místem v kraji je desetikilometrový průtah městem Olomouc po silnici R35, kde za loňský rok policisté napočítali téměř čtyři sta nehod. Hlavní příčinou kolizí je nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly,“ uvedla ostravská policejní mluvčí Dagmar Bednarčíková.

Druhým kritickým místem co do počtu nehod v hanácké metropoli je šestikilometrový úsek po silnici R46 od hotelu Hesperia až po Chválkovickou ulici. Zde se stalo sto dvacet osm dopravních nehod, při nichž naštěstí nikdo nezemřel. I tady je hlavní příčinou dopravních nehod nedodržení optimálního odstupu vozidel.

Kritické jsou i průjezdy Hranicemi a Prostějovem. „V hranické ulici Bělotínská se loni stalo padesát dopravních nehod, v ulici ČSA pouze o jednu méně. Celkem tu zemřeli tři lidé. V Prostějově řidiči nejvíce bourají v Kojetínské, loni celkem sedmadvacetkrát,“ sdělila Bednarčíková.

V bývalém okrese Šumperk patří mezi kritické úseky pouze jediné místo, a to úsek mezi ulicemi Sušilova, Valová a Žižkova v Zábřehu, kde došlo loni k šestnácti haváriím. Na Jesenicku se dvacet a více dopravních nehod na jednom kilometru ročně nestalo na žádném úseku.

„Tři ze čtyř dopravních nehod se stávají ve městech nebo obcích. Nejčastěji havarují řidiči agresivní, nervózní a neohleduplní, mladí se silnými vozy, nezkušení a sváteční řidiči a osoby pod vlivem alkoholu,“ míní Bednarčíková.