Platnost průkazu technické způsobilosti zařízení však už vypršela a odborníci ji neprodloužili.

„Staré zabezpečovací zařízení ztratilo bezpečnostní garance a musí se nahradit jiným, které ještě není připraveno. Výhybky se opatřily výměnovými zámky. Je to sice jeden z nižších stupňů zabezpečení, nicméně bezpečnost provozu tím ohrožena není,“ informoval Vladimír Závodník, náměstek přednosty Provozního obvodu Přerov.

Staré zařízení se začalo vypínat 27. listopadu a nové nebude do provozu uvedeno dříve než v únoru příštího roku. Po tuto přechodnou dobu může v Přerově docházet k mírným zpožděním vlaků jedoucích do Přerova ze všech směrů. Než drážní zaměstnanec dojde k výhybce, odemkne, přestaví do opačné polohy a opět uzamkne, trvá to o něco déle, než když ke změně směru dojde dálkově z dopravní kanceláře v prostorách osobního nádraží.

„Máme vymyšlený způsob čtyř základních jízdních cest, které zajišťují možnost jízdy více vlaků současně a jízdní řády se tak mohou dodržet,“ podotkl Závodník.

Na severním zhlaví od Olomouce a Ostravy zůstává původní reléové zabezpečovací zařízení v činnosti. Zde se provádí nasměrování vlaků na staniční koleje tak, aby se muselo co nejméně měnit uzamčení výhybek na jižním zhlaví osobního nádraží.

„Strojvedoucí vlaků se v jižní části nádraží řídí návěstidly, která však lze rozsvítit nouzovým způsobem na takzvanou přivolávací návěst. Červené světlo zůstane svítit a pod ním pomalu bliká bílé světlo,“ vysvětlil náměstek s tím, že vlaky tak mohou jet nejvýše čtyřicetikilo­metrovou rychlostí. Je to tedy stejně rychle, jako udávají běžné stavební parametry trati od doby, kdy byla postavena.

Přerovští železničáři žádají cestující veřejnost o shovívavost, protože zejména při zhoršených povětrnostních podmínkách, není vyloučeno, že se negativní vlivy na pravidelnost vlakové dopravy sečtou a nebude možné i při zvýšeném úsilí zaměstnanců dodržet pravidelné příjezdy a odjezdy.