VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výhybky v Přerově přestavují ručně

Přerov /FOTO/ – Téměř do doby císaře Ferdinanda se vrátil provoz v části přerovského vlakového nádraží. Dosavadní elektrodynamické zabezpečovací zařízení, které umožňovalo dálkové přestavování výhybek, sloužilo od roku 1936.

9.12.2009
SDÍLEJ:

Zaměstnanec Českých drah se musí před povolením jízdy vlaku přesvědčit, zda jsou klíče od výhybek na svém místě.Foto: DENÍK / Jan Rotrekl

Platnost průkazu technické způsobilosti zařízení však už vypršela a odborníci ji neprodloužili.

„Staré zabezpečovací zařízení ztratilo bezpečnostní garance a musí se nahradit jiným, které ještě není připraveno. Výhybky se opatřily výměnovými zámky. Je to sice jeden z nižších stupňů zabezpečení, nicméně bezpečnost provozu tím ohrožena není,“ informoval Vladimír Závodník, náměstek přednosty Provozního obvodu Přerov.

Staré zařízení se začalo vypínat 27. listopadu a nové nebude do provozu uvedeno dříve než v únoru příštího roku. Po tuto přechodnou dobu může v Přerově docházet k mírným zpožděním vlaků jedoucích do Přerova ze všech směrů. Než drážní zaměstnanec dojde k výhybce, odemkne, přestaví do opačné polohy a opět uzamkne, trvá to o něco déle, než když ke změně směru dojde dálkově z dopravní kanceláře v prostorách osobního nádraží.

„Máme vymyšlený způsob čtyř základních jízdních cest, které zajišťují možnost jízdy více vlaků současně a jízdní řády se tak mohou dodržet,“ podotkl Závodník.

Na severním zhlaví od Olomouce a Ostravy zůstává původní reléové zabezpečovací zařízení v činnosti. Zde se provádí nasměrování vlaků na staniční koleje tak, aby se muselo co nejméně měnit uzamčení výhybek na jižním zhlaví osobního nádraží.

„Strojvedoucí vlaků se v jižní části nádraží řídí návěstidly, která však lze rozsvítit nouzovým způsobem na takzvanou přivolávací návěst. Červené světlo zůstane svítit a pod ním pomalu bliká bílé světlo,“ vysvětlil náměstek s tím, že vlaky tak mohou jet nejvýše čtyřicetikilo­metrovou rychlostí. Je to tedy stejně rychle, jako udávají běžné stavební parametry trati od doby, kdy byla postavena.

Přerovští železničáři žádají cestující veřejnost o shovívavost, protože zejména při zhoršených povětrnostních podmínkách, není vyloučeno, že se negativní vlivy na pravidelnost vlakové dopravy sečtou a nebude možné i při zvýšeném úsilí zaměstnanců dodržet pravidelné příjezdy a odjezdy.

Autor: Jan Rotrekl

9.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Archeologické nálezy v Předmostí
1 34

Archeologové našli v Předmostí kostry dětí, staré 3,5 tisíce let

Nedal přednost, způsobil nehodu

Bez zranění, ale se škodou 230 tisíc korun, skončila nehoda, která se stala ve čtvrtek dopoledne ve Vlkoši. Řidič vozu Ford, jenž jel po vedlejší silnici ve směru od Troubek, nereagoval na dopravní značení k zastavení na křižovatce.

Nakupovali voňavky za pět prstů

Dva případy krádeží, které se staly v červenci v přerovských drogeriích, řeší v těchto dnech policisté. K prvnímu odcizení zboží došlo 16. července kolem půl šesté večer v Galerii Přerov. Neznámý zloděj ukradl v jedné z prodejen z regálu parfém značky Versace v hodnotě 949 korun.

Ve Zlíně jsem se naučil hrozně moc věcí, říká po skalpu Beranů Jakub Ferenc

ROZHOVOR / Také pro něj to byl speciální zápas. Obrovitý obránce Jakub Ferenc ze všech přerovských hráčů, které extraligový Zlín v přípravě zkoušel, vydržel v jeho kádru nejdéle. Dokonce za Berany odehrál i první přípravné utkání v rámci Zubr Cupu. 

Kolo může zůstat v cyklověži měsíc. Jinak skončí ve skladu

Kola, která stojí v cyklověži u přerovského vlakového nádraží déle jak měsíc, čeká od září stěhování do magistrátních skladů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení