„Věřím, že to půjde, ale počkám si až na reakci mé dcery," komentovala přechod do nového zařízení jedna z maminek Alena Macourková. Pro její dceru, která trpí hyperaktivitou, byla Mateřídouška se svým individuálním přístupem ke každému dítěti ideální.

Stejně to vnímá i Iveta Poljaková, jež bojovala proti sloučení obou škol kvůli jejich odlišnému programu.Zahájení školního roku v ZŠ J. A. Komenského v Předmostí

„Budou sem chodit dvě moje děti, syn právě nastoupil do první třídy. Trochu mě mrzí, že sloučení provázel tak trochu násilný přístup. Mohlo to celé proběhnout úplně jinak, s čistým hledím," míní.

Sloučené zařízení se bude oficiálně jmenovat ZŠ a MŠ J. A. Komenského, takže přijde o „Mateřídoušku" v názvu.

„Asi je to tak dobře, Mateřídouška to už není, vznikl nový subjekt, který si bude razit vlastní cestu," zhodnotila Poljaková.

Změn se podle ředitelky Věry Václavíčkové nemusejí obávat handicapované děti, které budou mít pedagoga, na něhož jsou zvyklí, i asistenta. Ze školy neodešli po sloučení žáci, ale ani pedagogové.

Novinky

Novinkou jsou tři typy relaxačních místností, které vznikly v prostorách budovy po konzultaci s odborníky – první je zaměřená na muzikoterapii a aromaterapii, druhá bude sloužit ke skupinové práci a třetí je pohybová a žáci si v ní můžou zacvičit.

Zatímco ředitelka zaniklé Mateřídoušky Marie Sedláčková už ve sloučeném zařízení působit nebude, na škole nadále zůstává dlouholetý ředitel ZŠ J. A. Komenského Vladimír Peška.

„Budu učit matematiku a chci se dál věnovat naučné stezce a školnímu muzeu," řekl s tím, že aktivity, které mají zviditelnit historii Předmostí, budou nadále pokračovat. První větší akcí je Putování po stopách lovců mamutů, které se uskuteční 5. října.

A jak vnímá složitý proces sloučení obou škol?

„Od začátku jsem tvrdil, že by měla být v Předmostí jen jedna škola. Potřebuje více dětí, i kvůli financím a případným investicím," zhodnotil.