Kvůli  poruchám na vodovodním řadu, kterých bylo během letošní zimy mnohem více než obvykle, přibude i oprav rozbitých chodníků a cest.

Že je tato zima, která zatím stále neřekla své poslední slovo, opravdu extrémem, potvrzuje Pavel Jeřábek ze společnosti Vodovody a kanalizace (VaK). A dokládá to konkrétními čísly.

„Jen v přerovské části bývalého okresu jsme v roce 2016 řešili 76 poruch na vodovodech a přípojkách, na Kojetínsku jich bylo dokonce 123, na Hranicku 63 a v lipnické části okresu pak 71,“ upřesnil.

ČTĚTE TAKÉ: Nejvyšší čas zmizet. Děti z Přerova utečou smogu

Spravovat začnou v dubnu a květnu

Krutý byl i leden, kdy pracovníci společnosti VaK na okrese odstraňovali během jediného měsíce téměř pět desítek závad.

Spravit je tedy teď nutné všechny chodníky a silnice, které dělníci kvůli poruchám na vodovodním řadu rozkopali.

Například v Přerově se to týká ulic Čapky Drahlovského, poruchy byly ale hlášeny i na třídě 17. listopadu nebo U Tenisu, kde se lidé dokonce krátkodobě ocitli bez vody.

Zabrat dostaly i místní části - Lýsky, Henčlov, Kozlovice či Újezdec.

„Objednávky na opravy chodníků a cest už máme rozeslané. Očekáváme, že je začneme spravovat někdy v dubnu či květnu,“ doplnil Pavel Jeřábek.

ČTĚTE TAKÉ: Gymnázium Jana Blahoslava neotevře primu

Jako na skokanském můstku

Do mapování toho, v jakém stavu jsou komunikace, se už v Přerově daly i technické služby.

„Oprav letos určitě přibude. Celé se to zvedlo, protože zem byla promrzlá do větší hloubky,“ vysvětlil jednatel technických služeb Bohumír Střelec.

„My ale provádíme pouze opravy menšího rozsahu, ty větší zajišťuje město,“ dodal.

Výtluky jsou dnes vidět například v Kozlovské nebo Bratrské ulici, ale také U Tenisu nebo v ulicích u nemocnice.

Evergreenem je i Kratochvílova ulice, na jejíž zvlnění si dlouhodobě stěžují řidiči.

Když se auta blíží k retardéru u velké pasáže, připadají si mnohdy jako na skokanském můstku.

A ani opakované opravy nepomáhají - silnice totiž dostává zabrat kvůli náporu projíždějících autobusů.

„Oprava Kratochvílovy ulice se plánuje na období letních prázdnin s tím, že se bude spravovat kompletně a půjde se až do podloží. Do budoucna chceme dělat všechno pro to, aby byla autobusová doprava z této ulice odkloněna,“ řekl Alexandr Salaba z oddělení dopravy přerovského magistrátu.

ČTĚTE TAKÉ: Fabia za 10 tisíc, subaru za padesát. V Čekyni se opět draží

Střídání teplot nad nulou a pod nulou škodí nejvíc

Lokální výspravy výtluků má na jaře v plánu i Ředitelství silnic a dálnic.

„Pro stav komunikací je nejhorší střídání teplot těsně pod nulou a nad nulou a takové období teprve přijde, takže uvidíme, co to s vozovkami udělá. Zatím je ale výtluků vidět minimum,“ shrnul Pavel Študent z Ředitelství silnic a dálnic.

Jakmile se rozjedou obalovny, začne s opravami i kraj.

„Už loni jsme v Přerově spravovali Tovačovskou a Tovární ulici. Na Hranicku to pak byly silnice v Partutovicích a Olšovci, další úseky jsme měli i v Pavlovicích nebo Hradčanech,“ vyjmenoval ředitel Správy silnic Olomouckého kraje Drahomír Babnič.

Rozsah těch letošních prací je ale podle něj zatím těžké odhadovat.

Kam nahlásit díru?
Když chtějí řidiči rychlou informaci o tom, kde jsou na okrese nejhorší výtluky, stačí se jen podívat na webové stránky www.vymoly.cz . A mohou zde dát také horký tip, kde je situace nejhorší.

Novinkou je dnes i pocitová mapa na webu města.

„Stačí, když do ní lidé vyznačí konkrétní místo, kde se necítí bezpečně, třeba proto, že je tam propadlý chodník nebo nepřehledný úsek vozovky. Každý zájemce může do mapy vložit libovolné množství bodů či linií, které ponesou informaci o nespokojenosti,“ řekla mluvčí přerovského magistrátu Lenka Chalupová.