VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči, netěšte se! Začnou tanečky v Palackého

Přerov – Obyvatelé Palackého ulice v Přerově přiznávají, že je mnohaletý boj o jednosměrný provoz v této části města vyčerpal. Petic a stížností bylo hned několik a vždy se podařilo politiky přesvědčit, že rozšiřovat ulici není nutné.

23.3.2016
SDÍLEJ:

Palackého ulice v PřerověFoto: DENÍK/Vojtěch Podušel

Teď jsou jejich obavy opět na pořadu dne. Ulice se totiž začne už v dubnu rozšiřovat.

O zobousměrnění ulice se ale zatím mluví jen opatrně.

Stavební ruch v Palackého ulici vypukne týden po Velikonocích – v pondělí 4. dubna.

Rozšíření ulice má být hotové do 28. června.

S komplikacemi musejí v následujících třech měsících počítat nejen řidiči aut, ale také cestující autobusových linek.

„Komunikace se bude rozšiřovat podle harmonogramu a v dubnu zahájíme zemní práce. V první fázi bude platit zákaz vjezdu pro všechna auta, mimo vozidla zásobování pro stavbu a autobusy městské hromadné dopravy," upřesnil František Krpec z odboru dopravy Krajského úřadu v Olomouci.

Stávající 4,5 metru široká silnice se v úseku o délce 160 metrů, a to od křižovatky s ulicí B. Němcové po Dr. Skaláka, rozšíří o dva metry.

Stavba, jejímž investorem je Ředitelství silnic a dálnic, si vyžádá náklady 3,6 milionu korun. Zhotovitelem je firma Strabag.

Palackého ulice v Přerově

Úplná uzavírka v květnu i červnu

Nejkritičtější bude období od 25. do 27. května, a pak také od 16. do 17. června, kdy bude platit úplná uzavírka Palackého. Po dobu pěti dní ulicí nebudou moci projíždět autobusy.

„Objízdná trasa pro veškerou dopravu povede obousměrně od okružní křižovatky I/55 se silnicí na nábřeží Rudolfa Lukaštíka, přes nábřeží Edvarda Beneše, most Legií, Velké Novosady a Komenského až po stykovou křižovatku s I/55 ulic Palackého a Komenského," upřesnil František Krpec.

V těchto dnech bude nutné vést dopravu také přes ulice Bartošova a Dr. Skaláka. Přes špunt v Palackého by se totiž auta neměla jak dostat.

Obyvatele Přerova teď zajímají hlavně detaily – například to, zda kvůli stavbě nepřijdou o parkovací místa.

„Parkovacích míst před spořitelnou se stavba nijak nedotkne a auta budou moci zastavit i na prostranství mezi dvěma školami v Palackého," ujistil náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO), který má na starosti dopravu.

Zobousměrnění nebo „jen" rozšíření?

Obyvatele panelových domů v Palackého ulici teď asi nejvíce trápí představa, že dojde k jejímu zobousměrnění.

Lidé se obávají zvýšené hlukové zátěže, prachu, ale mají také strach o bezpečnost dětí.

V blízkosti je totiž hned několik škol – Gymnázium Jakuba Škody, Střední živnostenská škola a Vysoká škola logistiky.

V Palackého ulici je navíc církevní mateřská škola.

„Pokud ulici zobousměrní, tak znehodnotí  lidem bydlení v Palackého a dětem uberou čistého vzduchu. O větrání ani nemluvě. Kdybych měla malé děti, určitě bych zvažovala odstěhování," řekla obyvatelka panelového domu Jana S.

Ta podle svých slov považuje zobousměrnění ulice za zbytečné.

„V okamžiku, kdy bude hotová dálnice, to už vůbec nebude nutné. V ostatních městech se snaží svá centra chránit a my sem navedeme dopravu v obou směrech?" pozastavuje se.

Právě hluková zátěž zřejmě rozhodne o tom, zda se Palackého pouze rozšíří, nebo po ní budou jezdit auta v obou směrech.

„Mrzí mě, že zatím ani neproběhlo veřejné jednání s občany. Lidé už jsou unavení stále vysvětlovat, že to tady není k žití," posteskla si další z obyvatelek.

Firma podle ní v minulých dnech prováděla v ulici měření hluku.

„Dělali to ze středy na čtvrtek, ale v pátek paradoxně ne. Prý je příliš hustý provoz. Nevím tedy, jaký to má vlastně smysl," podotkla.

ŘSD: Tichý asfalt sníží hluk

Podle ředitele krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Martina Smolky se bude provádět měření hluku před zahájením stavby i po ní.

„Provádí ho akreditovaná laboratoř měření hluku a znovu ho zopakujeme. Povrch vozovky bude pokrytý tichým asfaltem, který svou skladbou a strukturou dokáže absorbovat hluk z projíždějících automobilů. Všude, kde jsme tuto technologii použili, došlo k poklesu hluku," řekl.

Efektem podle něj je, že se utlumí valivý hluk od pneumatik. Ředitelství silnic a dálnic chce v návaznosti na tuto stavbu opravit také povrch v navazujících úsecích Palackého ulice.

„Co se týče návrhu na zobousměrnění, budeme čekat, s čím přijde město. V první fázi se ale mluví pouze o rozšíření," zmínil.

Pokud by měření neprokázalo zvýšení hlukové zátěže, chce město do Palackého ulice vpustit v obou směrech nejprve autobusovou dopravu, a po ní i vozidla do 3,5 tun.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

23.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Fotbalisté Želatovic (v pruhovaném) proti Kralicím na Hané
28

Šťastná výhra. Želatovice si připsaly první tři body

Na Helfštýně začalo v sobotu odpoledne Kovářské fórum. Po celý týden bude vznikat pod rukama ukrajinského uměleckého kováře Ilji Popiuka a jeho pomocníků artefakt, který se stane součástí hradní expozice. Autor získal za své exponáty, vystavené během mezi
10

OBRAZEM: Na Helfštýně začalo Kovářské fórum

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Do pasáže zatéká, lidé mají obavu o bezpečnost

/FOTOGALERIE/ Velká pasáž byla ve třicátých letech minulého století chloubou Přerova, a kdo v ní měl obchod, mohl mluvit o štěstí. Někdejší výkladní skříň města dnes ale odpuzuje svým vzhledem.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení