Samotné zahájení náročného projektu se odhaduje na konec letošního roku, budování průpichu je ale nutné skloubit s dalšími dopravními projekty.

Průpich je součástí vnitřního průtahu městem a začne na křižovatce ulic Komenského, Velké Novosady a Kojetínská.

Stavba protne areál Juty a napojí se na Tovární ulici u autobusového nádraží.

Kamerový bod na Velké Dlážce
Jak hustý je provoz? Řidičům v Přerově už radí kamery

Demolici se nevyhnou některé budovy v Kramářově ulici a na křižovatce ulic Komenského, Velké Novosady a Škodova.

„Stavební povolení na tuto akci už bylo vydáno a připravujeme se na zahájení demolice. Momentálně řešíme odpojení objektů od inženýrských sítí a bourat bychom chtěli co nejdříve, tedy ještě na jaře,“ nastínil Martin Smolka, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic v Olomouci.

Do jaké míry se demolice dotkne prostoru přednádraží, zatím investor neví.

„O konkrétních omezeních si rozhodne zhotovitel, ale dá se předpokládat, že budou pro stavbu zabrány přilehlé chodníky,“ poznamenal Martin Smolka.

Ilustrační foto
Tragická nehoda v Přerově: motocyklistu srazilo auto

V Předmostí se pokročilo

Už loni na podzim se začalo stavět na opačném konci Přerova - v Předmostí.

Vnitřní průtah městem totiž začíná mimoúrovňovým křížením u podjezdu v Předmostí. Investice Ředitelství silnic a dálnic za zhruba 358 milionů korun řeší prostor od přivaděče dálnice D1, jeho propojení estakádou nad železniční tratí s Polní ulicí, rozšíření této ulice a budoucí napojení na most Legií.

Stavba mimoúrovňového křížení v posledních týdnech výrazně pokročila.

„Stavebníci už pracují na estakádě ve směru od Olomouce. Musí dojít ke konsolidaci podloží, na které se začne navážet násyp. Už jsou založeny mostní pilíře a začínají se dělat opěry,“ upřesnil.

Už sedm let plánuje město cykopodjezd mezi Přerovem a Předmostím. Teď je projekt konečně na spadnutí.
Cyklopodjezd v Předmostí dostal zelenou

Největší problém je ale podle něj dohodnout se se Správou železniční dopravní cesty na koordinaci staveb a výluce na trati, která by měla trvat asi jedenáct dní.

„Zatím nám neposkytli prostor pro výluku a začíná nás to trochu brzdit,“ poznamenal.

Přerov zažívá kvůli dopravním stavbám krušné období - provázejí je totiž až několik měsíců trvající uzavírky. V současné době je kvůli rozšíření uzavřena páteřní komunikace - Polní ulice. Řidiče ale trápí i lokální omezení.

„Rekonstrukce kanalizačního sběrače uzavřela v polovině dubna na tři měsíce krajské silnice v ulicích Brabansko a Za mlýnem. Kope se ale i v jiných částech města. V červenci a srpnu se dotkne nábřeží Edvarda Beneše rekonstrukce parovodu a vyžádá si částečnou uzavírku,“ shrnula mluvčí přerovské radnice Lenka Chalupová.

Stavba dálnice D1 v úseku Trnávka - Přerov. 16. dubna 2019
Stavba D1 mezi Lipníkem a Přerovem finišuje. Jak teď vypadá a jak rostla