VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Průmyslová zóna v Bochoři vázne na pozemcích

Projekt strategické průmyslové zóny na letišti v Bochoři, kterému dala před dvěma lety zelenou vláda, vázne na převodech pozemků.

31.3.2017
SDÍLEJ:

Letiště v BochořiFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Potvrdil to přerovský primátor Vladimír Puchalský (SpP), který požádal o schůzku zástupce společnosti CzechInvest na úrovni města a kraje.

Vstup nových investorů je přitom pro Přerovsko důležitý - pomohl by snížit nezaměstnanost, která je jedna z nejvyšších v kraji.

„Vláda původně stanovila termín uzavřít jednání o průmyslové zóně v Bochoři do konce prosince loňského roku. Nestalo se tak, protože nebyly vypořádány všechny rezortní připomínky. Kromě běžných komplikací nastala i jedna zásadní - s převodem pozemků na Olomoucký kraj, který by měl být ve spolupráci s městem investorem zóny,“ řekl primátor.

Sever čeká na jednoho velkého

Ministerstvo průmyslu a obchodu původně zpracovalo dvě varianty strategické průmyslové zóny v Bochoři - první počítala s využitím plochy o celkové rozloze 535 hektarů a demolicí veškeré letištní infrastruktury, druhá s rozdělením zóny na severní a jižní a zachováním letiště. Vláda nakonec rozhodla o zachování letiště.

Letištní dráha rozdělí území průmyslové zóny na samostatné plochy o maximální rozloze 220 a 117 hektarů.

Práce na realizaci strategické průmyslové zóny by měly podle původních předpokladů začít koncem tohoto roku.

O využití jižní části průmyslové zóny už investoři projevili zájem.

„Pracujeme dál a zájem z jejich strany určitě je. Severní část, kde má být jeden velký investor, si řeší CzechInvest sám, my řešíme drobné investory v jižní části, kde je plánovaný letecký průmysl,“ uvedl ředitel společnosti LOM Roman Planička.

Někteří výrobci už se na letišti zabydleli - například firma Nirvana Systems zde vyrábí a montuje vírníky.

Poslední majitelka "drží"

Pro strategickou průmyslovou zónu je důležité napojení na dálnici D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem se má začít stavět na jaře příštího roku a archeologové zde už zahájili výzkum. Podstatná část pozemků pro stavbu dálnice je vykoupena.

„I my nyní jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic, takže bychom měli během dvou měsíců prodat pozemky města, dotčené výstavbou dálnice D1,“ doplnil primátor Vladimír Puchalský.

Problémy podle něj zůstávají v Dluhonicích, kde se brání prodeji nemovitosti poslední majitelka.

„I když majitelka uznala validitu znaleckého posudku, má své specifické představy a chce získat nemovitost nebo pozemek v Dluhonicích, protože k nim má hluboké kořeny a nechce je opustit. To je taková citová překážka,“ uzavřel.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

31.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Želatovic (v pruhovaném) proti Kralicím na Hané
28

Šťastná výhra. Želatovice si připsaly první tři body

Na Helfštýně začalo v sobotu odpoledne Kovářské fórum. Po celý týden bude vznikat pod rukama ukrajinského uměleckého kováře Ilji Popiuka a jeho pomocníků artefakt, který se stane součástí hradní expozice. Autor získal za své exponáty, vystavené během mezi
10

OBRAZEM: Na Helfštýně začalo Kovářské fórum

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Do pasáže zatéká, lidé mají obavu o bezpečnost

/FOTOGALERIE/ Velká pasáž byla ve třicátých letech minulého století chloubou Přerova, a kdo v ní měl obchod, mohl mluvit o štěstí. Někdejší výkladní skříň města dnes ale odpuzuje svým vzhledem.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení