VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Proč se v Kratochvílově ulici pořád kope?

Přerov /FOTO/ – Pohled na rozkopanou Kratochvílovu ulici už se stal v Přerově folklorem, který neodmyslitelně patří k létu. Jen v loňském roce se cesta z důvodu předláždění uzavírala nejméně dvakrát. Letos se sice v rámci poslední etapy kope jen dva týdny, obchodníci a kolemjdoucí už ale mají plné zuby hluku, prachu, i dopravních omezení. Proč tomu tak je? Historická dlažba není podle odborníků uzpůsobená na zvýšený nápor dopravy.

23.6.2011 9
SDÍLEJ:

Opravy v Kratochvílově ulici v Přerově Foto: DENÍK/Petra Poláková-Uvírová

„Na vzhledu všech komunikací v centru města se podepsal hustý provoz. Když se rekonstrukce Kratochvílovy ulice prováděla před deseti lety, dopravní zatížení bylo úplně jiné než dnes,“ vysvětlil Zdeněk Dostál z odboru rozvoje přerovského magistrátu.

Důvodem, proč stavebníci ulici rozkopali i letos, jsou prý vyjeté koleje.

„Jedná se o reklamaci po desetileté záruce, již bezúplatně provádí firma Sates Morava, tedy ta, která v minulosti prováděla původní rekonstrukci,“ řekl mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Radní považují za hlavního viníka problémů velkou zátěž autobusové dopravy, která se podepsala mimo jiné i na statice Městského domu.

„Po historické dlažbě by autobusy neměly vůbec jezdit. Jedinou možností je odvést dopravu z Kratochvílovy do Palackého. Jednali jsme už na krajské hygieně o možnostech obousměrného provozu v Palackého. Bylo by dobré, kdyby byla Kratochvílova ulice alespoň bez autobusů, v lepším případě by mohla sloužit jako pěší zóna,“ uvedl náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).

Do debaty o příčinách častých oprav ulice se zapojili i obyvatelé Přerova.

„Bydlel jsem kdysi u silnice, po níž projelo šedesát přetížených autobusů denně, a nejméně patnáct let vydržela bez poškození. Část Kratochvílovy ulice byla opravena v listopadu a už v prosinci se zase začala rozpadat,“ popsal jeden z čtenářů Jiří Axman.

V čem je chyba?

„Když jsem opravoval překopanou ulici v Hlučíně, tak kostky měly kónický tvar, to znamená, že lépe roznášely tlak a mohly být mezi nimi menší spáry. V Přerově ale kostky mají nepravidelný tvar. Příčný profil starých silnic byl mírně do oblouku, aby voda odtékala po stranách, a spáry mezi kostkami byly zasypány jemným říčním pískem. Ten se dá dobře udusat a propouští méně vodu než drcený štěrk, použitý v Přerově,“ doplnil.

Odborníci tvrdí, že je na vině i špatné podloží.

„Podle historiků tudy někdy v minulosti tekla řeka a jílové podloží stále pracuje. Před deseti lety, kdy se dlažba v Kratochvílově ulici znovu pokládala, přes ni navíc nejezdily čtyři stovky autobusů denně tak jako teď, kdy je tu doprava jak na silnici první třídy,“ uvedl jeden ze stavebníků. Podle něj by bylo řešením položit v této části města modifikovaný asfalt. „Bylo by to sice praktičtější, ale je jasné, že by pak tato část města ztratila svůj historický ráz,“ uzavřel.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

23.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:
Načesat si ručně chmel pro speciální várku piva Zubr Grand z prvního chmele mohli v sobotu odpoledne zájemci z Přerova a okolí.
5

OBRAZEM: Česání chmele v Přerově

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu.
AKTUALIZOVÁNO
7

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Do pasáže zatéká, lidé mají obavu o bezpečnost

/FOTOGALERIE/ Velká pasáž byla ve třicátých letech minulého století chloubou Přerova, a kdo v ní měl obchod, mohl mluvit o štěstí. Někdejší výkladní skříň města dnes ale odpuzuje svým vzhledem.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Archeologové našli v Předmostí kostry dětí, staré 3,5 tisíce let

Předmostí u Přerova, které kdysi proslavil nález hromadného hrobu lovců mamutů, vydává další svědectví o nepřetržitém osídlení tohoto místa. Archeologové, kteří nyní bádají na trase dálnice D1, našli v jedné z jam kostry dvou dětí ze starší doby bronzové. Další jáma ukrývala kostru mladého muže a ženy. Skelety, pochované v typické skrčené poloze, jsou staré zhruba tři a půl tisíce let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení