Pivovarníci to přičítají především jeho stabilně vysoké kvalitě a zvyšující se poptávce po tradičních pivech, vyráběných klasickou technologií.

V prvních 5 měsících roku pivovar prodal o 15 tisíc hektolitrů piva více než loni, což představuje téměř patnáctiprocentní nárůst.

Prodej ovlivňuje nejen stabilní poptávka doma, ale také rostoucí zájem o Zubra v zahraničí.

„Největším odběratelem je stále Slovensko, ale podařilo se rozšířit exportní teritoria i mimo Evropu,“ uvedl Pavel Svoboda, ředitel pivovaru Zubr. Prosadit se v zahraničí je otázkou výjimečnosti a kvality piva.

Podle ředitele pomáhají i získaná ocenění v prestižních degustačních soutěžích, kterých má několik desítek.

Nejvíce je v zahraničí zájem o ležák a výčepní jedenáctku v plechovkách, skleněných i plastových lahvích. Do méně vzdálených míst se běžně přepravuje i pivo v sudech.

Podobná je situace také na domácím trhu. I tady se ukazuje, že lidé dávají přednost kvalitě a vícestupňovým pivům. Například ležáku Zubr se letos prodalo více jak dvojnásobně více než loni.

„Svůj rostoucí potenciál si stále drží jedenáctka Zubr Gold, která pro velkou část konzumentů představuje zlatou střední cestu. Kvalitativně se totiž blíží ležáku, zatímco cenově je jen o něco dražší než desítka,“ doplnil Svoboda. Ročně jí pivovar prodá zhruba 100 tisíc hekltolitrů.