VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava prvního nástupiště je hotová, skončilo obcházení

Přerov – Improvizované přecházení cestujících, kteří se nedostali k perónům jinak než kolem hlavní budovy, je konečně minulostí. Stavebníci v pátek definitivně dokončili opravu prvního nástupiště vlakového nádraží v Přerově, která uzavřela příchod k vlakům z vestibulu.

25.5.2013 2
SDÍLEJ:

Opravené první nástupiště na přerovském nádražíFoto: DENÍK/Vojtěch Podušel

Rekonstrukce trvala tři měsíce.

„Práce běžely přesně podle harmonogramu. Stavba začala počátkem března a první nástupiště bylo uvedeno do provozu 24. května. Výsledkem je kompletní rekonstrukce, včetně zastřešení a opravy přilehlých kolejí," shrnul ředitel výstavby železniční stanice v Přerově Roman Kocůrek.

Z původního zastřešení nástupiště zůstala ocelová konstrukce, která vyžadovala nový nátěr.

„Vlastní vrstva střechy je ale z nového dřeva, protože to původní bylo ve špatném stavu a nedalo se použít," doplnil.

Po dokončení prvního nástupiště jsou v novém kabátě všechny peróny. Čtvrtý, třetí a druhý prošly rekonstrukcí v minulých letech.

Lidem se nový vzhled nástupiště líbí.

„Je to udělané citlivě a se zřetelem na minulost. Sloupy i zábradlí jsou jako nové a konečně máme i pěkné lavičky a koše. Jen kdyby se konečně natřela ta fasáda," komentoval to starší muž.

Případnou opravu fasády budou zajišťovat České dráhy, protože budova je v jejich majetku.

„Po roce 2002 prošla rozsáhlou rekonstrukcí a provedl se v ní historický průzkum. Při něm byly odhaleny vzácné fresky z doby vzniku nádraží," zmínil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Rekonstrukce za 5 miliard

V budoucnu se počítá s opravou fasády budovy směrem ke kolejišti, která je už značně poničená.

„Měla by se provést v návaznosti na investice Správy železniční a dopravní cesty po provedení prací na prvním nástupišti. Budova by tak měla získat jednotný vzhled," upřesnil.

Kromě úprav prvního nástupiště a jeho historického zastřešení pokračovaly i práce na poslední části ocelové konstrukce přes řeku Bečvu.

„Ještě zbývá rekonstrukce některých kolejí před mostem přes řeku Bečvu a za ním. Pro cestující ale tato výstavba nebude mít žádný vliv, protože práce budou probíhat mimo nástupiště," doplnil Roman Kocůrek.

Rozsáhlá rekonstrukce přerovské železniční stanice, která si vyžádala investice za téměř pět miliard korun, začala v roce 2010. 

První etapa stavby má být dokončena 31. ledna 2014. Náročná akce je financována s pomocí evropských peněz.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

25.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Načesat si ručně chmel pro speciální várku piva Zubr Grand z prvního chmele mohli v sobotu odpoledne zájemci z Přerova a okolí.
5

OBRAZEM: Česání chmele v Přerově

Dopravní nehoda s požárem na D1.
AKTUALIZOVÁNO
7

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Do pasáže zatéká, lidé mají obavu o bezpečnost

/FOTOGALERIE/ Velká pasáž byla ve třicátých letech minulého století chloubou Přerova, a kdo v ní měl obchod, mohl mluvit o štěstí. Někdejší výkladní skříň města dnes ale odpuzuje svým vzhledem.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Archeologové našli v Předmostí kostry dětí, staré 3,5 tisíce let

Předmostí u Přerova, které kdysi proslavil nález hromadného hrobu lovců mamutů, vydává další svědectví o nepřetržitém osídlení tohoto místa. Archeologové, kteří nyní bádají na trase dálnice D1, našli v jedné z jam kostry dvou dětí ze starší doby bronzové. Další jáma ukrývala kostru mladého muže a ženy. Skelety, pochované v typické skrčené poloze, jsou staré zhruba tři a půl tisíce let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení