Cena se navýší z původních 135 milionů na necelých 144 milionů korun. To je totiž nejlevnější nabídka jedné ze stavebních firem, které se o tuto zakázku ucházejí. Řada přerovských zastupitelů se však na svém pondělním zasedání pozastavovala nad tím, proč mají schvalovat navýšení ceny, když město dosud ani neukončilo výběrové řízení na dodavatele stavby.

„Nerozumím tomu. Vypsali jsme výběrové řízení na zakázku za 135 milionů, a teď ji chce nějaká stavební firma nejlevněji zrealizovat za 144 milionů? Tak hledejme takového dodavatele, který bude schopen provést tuto stavbu za částku, kterou si sami určíme. Teď bychom se totiž měli chovat velmi opatrně. Možná si to neuvědomujeme, ale skutečně je celosvětová finanční krize,“ vyjádřil se na pondělním zasedání přerovský zastupitel Petr Karola (KSČM).

Zastupitel Vladimír Puchalský (Společně pro Přerov) dokonce navrhoval, aby město navýšení částky na rekonstrukci autobusového nádraží neschválilo.

„Nevidím žádný důvod, proč bychom měli rozpočet na opravu autobusového nádraží navyšovat. Ať tedy město vypíše nové výběrové řízení a najde firmu, která bude schopna se tohoto úkolu ujmout za částku, kterou požadujeme. Šetřeme tak městské peníze,“ navrhoval Puchalský.

Do diskuse znovu vstoupil zastupitel Petr Karola: „Když si budu chtít nechat postavit psí boudu, tak si nejdřív řeknu, kolik do toho chci investovat, a podle toho snad budu hledat řemeslníka. Stejné je to i s autobusovým nádražím.My si musíme jasně říct, kolik do toho chceme vložit peněz, a podle toho musíme hledat stavební firmu,“ radil zastupitelům Karola.

Přerovský primátor v diskusi připomněl, že město na rekonstrukci získalo z evropských zdrojů stomilionovou dotaci, a s tím jsou spojené závazky, které musí plnit. „Pokud nebude přijato usnesení o navýšení částky na rekonstrukci autobusového nádraží, nebudu moci uzavřít se stavební firmou smlouvu o dílo. Mohli bychom se dostat do skluzu, a tím by mohlo být ohroženo i čerpání stamilionové dotace,“ vysvětloval primátor Jiří Lajtoch (ČSSD).

„Jenže snad si uvědomujeme, že rozdíl mezi dotací a konečnou cenou uhradí město,“ zdůraznil zase zastupitel za stranu Společně pro Přerov Richard Šlechta.

Po delší diskusi zastupitelé města nakonec navýšení rozpočtu na rekonstrukci autobusového nádraží přijali. Na vedení města se už ale loni snesla vlna kritiky ze strany obyvatel kvůli navýšení rozpočtu stavby nového domova důchodců.

Původní rozpočet byl 139 milionů, náklady se však ve skutečnosti vyšplhaly na 167 milionů.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ:

Oprava autobusového nádraží: zastávky budou v přilehlých ulicích

Oddálení termínu opravy nádraží radní nevyhověli

Oprava autobusového nádraží: Přerov osloví čtyři firmy