Petici s více než pěti sty podpisy lidí z Kozlovic, ale také obyvatel Dvořákovy ulice v Přerově, předali zástupci osadního výboru radním na minulém jednání zastupitelstva. Důvod stížností? Velké množství projíždějících nákladních aut se podepsalo na havarijním stavu komunikace. Na silnici se tvoří vyjeté koleje a těžké tonáže mají vliv i na statiku domů poblíž komunikace, na nichž se objevily praskliny.

Naděje na opravu Grymovské ulice je však v nedohlednu. Kraj do ní totiž nehodlá investovat dříve, než bude v obci hotová kanalizace. Předseda představenstva společnosti Vodovody a kanalizace Michal Chromec vysvětlil, že vše závisí na tom, zda bude na tuto akci poskytnuta dotace.

„Chápeme to jako téměř nemožnou věc, že takové množství lidí nemá ve 21. století kanalizaci. Její zbudování je ale součástí větší investiční akce a my se až v dubnu nebo v květnu dozvíme, zda na ni získáme dotaci," řekl.

Částečné řešení? Stopka kamionům

Lidé z Kozlovic ale chtějí zabránit stůj co stůj tomu, aby místní denně zatěžovalo tak velké množství aut. Obec je totiž na trase nákladních aut, která převážejí materiál z kamenolomu Podhůra.

,Myslíme si, že zakázat vjezd kamionům nad 7,5 tun, je pro nás řešením. Chceme, aby se k nám vůbec nedostala. Všechna auta, která se chtějí vyhnout mýtnému, a jedou směrem na Zlín a obráceně na Ostravu, totiž míří právě přes Kozlovice," vylíčila předsedkyně zdejšího osadního výboru Jolana Čechová.

Doplatí na změnu jiné obce?

Věc má ale háček. Nákladní auta by musela zvolit náhradní trasu – a na to by zase doplatily jiné obce.

„Pojedou tak směrem z Podhůry přes Osek a Lýsky a dál kolem Kauflandu na křižovatku v Předmostí a pak rovnou na Polní do centra Přerova. Kozlovicím se sice uleví, ale zase to zatíží už tak dost ucpané město," myslí si bývalý předseda osadního výboru v Kozlovicích František Kučera, který považuje za jediné řešení zbudování obchvatu obce.

„Usilovali jsme o něj několik let, byl dokonce hotový projekt, ale nakonec to celé usnulo, protože se na kraji vyměnily židle," konstatoval.

O možných změnách v dopravě už město jedná s okolními obcemi.

„Jedna část opatření, které Přerov chystá, se týká toho, že by kamiony, které jezdí z kamenolomu Podhůra, jezdily přes Lipník. Nevadí nám to, ale pouze za podmínky, že bude na křižovatce u pošty zrealizována okružní křižovatka. Ta by totiž město zatížila menším způsobem," vysvětlil starosta Lipníku Miloslav Přikryl.

Oficiální odpověď petentům kancelář primátora chystá.

„Budou v ní shrnuty všechny tyto argumenty, tedy i stanovisko vedení společnosti Vodovody a kanalizace k výstavbě kanalizace," uzavřel Zdeněk Daněk z oddělení stížností a petic přerovského magistrátu.