„V loňském roce se do projektu zapojilo 97 nemocničních zařízení a letos to bylo 159 fakultních, krajských či městských nemocnic ze všech čtrnácti krajů České republiky. Celkem v dotaznících odpovědělo 13 490 respondentů složených z pacientů,“ informoval Daniel Vavřina, předseda představenstva HealthCare Institute.

Absolutním vítězem ve všech hodnotících kategorií se v celostátním měřítku stala nemocnice v Třinci v Moravskoslezském kraji. Největší spokojenost ale pacienti v zemi vyjádřili Nemocnici Městec Králové ve Středočeském kraji.

Za Přerovsko však v této anketě u pacientů zabodovala nemocnice v Hranicích. Ta skončila na krajské úrovni na druhém místě, hned za Vojenskou nemocnicí v Olomouci a trojici nejlepších uzavřela olomoucká Fakultní nemocnice. H

ranická nemocnice si letos polepšila, loni byla totiž až na třetím místě. „S umístěním jsme samozřejmě spokojeni. Na jednu stranu vítám snahu tímto způsobem hodnotit nemocnice, ale na druhou stranu by tento systém měl být lépe propracován. Mnohdy se například srovnávají zcela nesrovnatelná zdravotnická zařízení,“ řekl k výsledkům Eduard Sohlich, ředitel hranické nemocnice, která na celostátní úrovni skončila ve spokojenosti svých klientů na třináctém místě v řebříčku téměř šedesáti zdravotnických zařízení v zemi.

Přerovská nemocnice se ale letos hodnocení opět nedočkala. Do průzkumu se totiž zapojila hrstka respondentů. „Ta zařízení, která hodnotí málo respondentů, do řebříčku nejlepších nemocnic nezahrnujeme. Přerovskou nemocnici letos hodnotilo v dotazníku pouhých šest respondentů,“ vysvětlil Vavřina.

Podle jeho slov se ale v příštím roce chystají v průzkumu výrazné změny, které přispějí ke zkvalitnění výsledků. „Letos i v předchozích letech se do hodnocení nemocnic mohli pacienti zapojit jen v měsících září a říjen. Toto období jsme vyhodnotili jako velmi krátké, proto v nadcházejícím ročníku budou moci pacienti dotazníky vyplňovat už od začátku února až do konce října,“ nastínil plány Vavřina.

Z letošního průzkumu však opět vzešlo několik poznatků. „Například z něj vyplynulo, že pacienti by uvítali lepší komunikaci s ošetřujícím lékařem, vyšší informovanost před nástupem do nemocnice a také by ale uvítali zútulnění nemocničního prostředí,“ upřesnil Vavřina. Také zaměstnanci se svěřili s tím, co by se dalo v nemocnicích zlepšit.

„Co se týká zaměstnanců, tak ti by zase uvítali lepší organizaci práce a podle nich by nemocnice mohly mnohem hospodárněji nakupovat služby a produkty,“ řekl závěrem Vavřina.