Zatímco badatelé jásají nad unikátními objevy základů kostela jednoty bratrské, řidiči už delší dobu skřípou zuby.

A situace se hned tak nezmění. Po zahájení druhé etapy se totiž auta nedostanou na Horní náměstí jinak, než stoupáním na kopec ze Žerotínova náměstí.

„Stavebníci v těchto dnech dokončují chodníky v západní části Mostní ulice a dělají se i ve východní. V místě jsou už hotové konstrukční vrstvy pod vozovkou, včetně odvodnění a veřejného osvětlení. Po krátké technologické pauze se začne dláždit okružní křižovatka," popsal práce Jiří Raba z odboru koncepce a strategického rozvoje přerovského magistrátu.

Podle něj má vzniknout asi dvacet parkovacích míst na ploše vedle bývalého kina Jas. Po dokončení prací v této části předpolí se stavební ruch přesune do ulic Pivovarská a Na Marku.

Pro řidiče to ale znamená další komplikace – na Horní náměstí se totiž nedostanou z Pivovarské ulice a jediným přístupem bude cesta ze Žerotínova náměstí. Ulice Spálenec bude kvůli stavbě uzavřena.

Druhá etapa stavby jižního předpolí vypukne počátkem července a dokončena má být 30. září. Město už ale raději dopředu počítá s variantou, že se termín může změnit.

Archeologové totiž očekávají, že by mohli v místech poblíž objevených základů kostela sv. Marka narazit také na bratrskou školu, ve které působili Jan Amos Komenský a Jan Blahoslav.

Stavební úpravy v jižním předpolí Tyršova mostu a napojení na Tyršův most

Kompletní předláždění ulic

A na jaké změny se lidé můžou těšit?

„Firma zajistí v rámci druhé etapy napojení komunikace na Tyršův most. Kromě toho provede kompletní sanaci sklepů, které jsou pod náměstíčkem Na Marku, opraví opěrnou zídku pivovarského sjezdu a provede kompletní předláždění ulic Pivovarská a Na Marku," vyjmenoval náměstek přerovského primátora Michal Zácha (ODS).

Podle Jiřího Raby zůstane sjezd k brodu zachován a bude kompletně spravený.

„Kromě zajištění obvodových zdí zde přibude nové zábradlí. Zachována zůstane i bývalá trafostanice s obchůdkem. Prostor Na Marku bude osázen žulovou dlažbou," shrnul. Kompletní rekonstrukcí projde i Pivovarská ulice, kde vznikne podélné stání pro auta.

Investiční náklady na druhou etapu jižního předpolí se budou pohybovat kolem dvanácti milionů korun. Po dokončení stavby bude Tyršův most sloužit nejen pěším, ale také řidičům. Od centra k sokolovně má být jednosměrně průjezdný.

Stavební úpravy v jižním předpolí Tyršova mostu a napojení na Tyršův most