VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Starostové: Mýtné brány nám nepomohly

Přerovsko -Už téměř rok projíždějí řidiči z přerovského regionu mýtnými bránami, které jsou instalovány například za Osekem nad Bečvou, u Lýsek, ve Slavíči, před Bělotínem nebo na obchvatu Horní Moštěnice.

16.7.2008
SDÍLEJ:

Těžká nákladní auta stále ve velkém počtu projíždějí obcemi na Přerovsku.Foto: Ilustrační foto/DENÍK/Romana Rončáková

Podle mluvčí Celního ředitelství v Olomouci Marie Bortlové zatím celníci nezaznamenali vážné porušování zákonů na dvacet kilometrů dlouhém úseku silnice I/47 mezi Přerovem a Bělotínem nebo na obchvatu Horní Moštěnice.

„Celníci kontrolují řidiče kamionů a nákladních aut na Přerovsku s pomocí speciálních vozidel. Zjistili, že k nejčastějším prohřeškům řidičů patří jízda bez jednotky Premid, špatně nastavený počet náprav u kamionů a také nedostatečný kredit k platbě elektronického mýta,“ shrnula hlavní nešvary řidičů Bortlová.

Podle jejích slov jsou úseky na Přerovsku využívány převážně tuzemskými řidiči. „K vážnému porušování zákonů však nedochází,“ dodala mluvčí.

Mýtné brány lemují silnice na Přerovsku zhruba od podzimu loňského roku a jak se shodují starostové obcí v regionu, vesnice z jejich existence příliš užitku nemají.

„Provoz na silnici je stejný jako dříve a nedá se říci, že by se řidiči kvůli placení mýtného úseku vyhnuli,“ míní předseda místní části Lýsky u Přerova František Hradil.

Tomu navíc vadí, že z placení mýtného obce nemají žádný užitek. „Kdyby šly aspoň peníze z mýtného do rozpočtu obcí, ale prostředky jdou do pokladny ministerstva dopravy,“ poznamenal Hradil.

Spíše negativní dopad pro obec mělo zavedení mýtné brány u Bělotína. „Zpozorovali jsme zvýšení tranzitní dopravy přes Bělotín, což jsme zpočátku přičítali stavbě dálnice. Teď ale s odstupem doby považujeme za hlavní důvod to, že se řidiči kamionů vyhýbají placenému úseku na Ostravu a projíždějí naší obcí, “ postěžoval si také starosta Bělotína Eduard Kavala.

Podle mnohých řidičů z Přerovska doplácejí na zavedení mýtného zejména menší vesnice. Kamiony a nákladní auta se totiž často mýtným branám vyhnou a volí neplacené úseky.

Své o tom vědí třeba lidé z Kozlovic u Přerova. „Zřízení mýtných bran v okolí naší obce nám nepomohlo. Obcí projíždějí desítky plně naložených nákladních aut, které nám ničí cesty a znepříjemňují život,“ popsal situaci předseda přerovské místní části Kozlovice František Kučera.


Autor: Petra Poláková-Uvírová

16.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Atmosféru prvorepublikového Přerova se snažili přenést na zeď v průčelí domu ve Wilsonově ulici studenti zdejšího Gymnázia Jakuba Škody.
9

Studenti namalovali do průchodu prvorepublikový Přerov

Primář plicního oddělení zlínské Baťovy nemocnice Vladimír Řihák

Ptejte se primáře Vladimíra Řiháka, jak si chránit svoje plíce

VIDEO: Opilá žena spadla v Přerově před kamion. Lidé mysleli, že ji srazil

Podivná "nehoda", která se naštěstí obešla bez následků, se stala v úterý v podvečer u přerovského vlakového nádraží.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Milenci mohou zamykat zámky na propletená srdce u hradeb

Zamilované páry v Přerově získaly nové místo setkávání. Prostranství pod městskými hradbami zdobí od tohoto týdne dvě propletená srdce z dílny uměleckého kováře Jiřího Jurdy. Na ta mohou milenci připevňovat zámečky, jimiž uzamykají své vztahy, aby zůstaly věčné.

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Pokud máme příhodné podmínky na zahradě nebo jiném pozemku pro vybudování studny (o potřebných podmínkách pro stavbu studny jsme psali zde) a jsme rozhodnuti studnu zřídit, udělejme si nejprve velmi přibližnou kalkulaci, na kolik to všechno přijde.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies