VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Most rozdělil zastupitele na dva tábory

PŘEROV - Bez emocí a dlouhých diskuzí se ani tentokrát neobešlo projednávání otázek kolem Tyršova mostu v Přerově na pondělním zasedání zastupitelstva v Přerově. Realizace stavby Tyršova mostu přerovské zastupitele rozdělila na dva tábory.

12.9.2007
SDÍLEJ:

Tyršův most v Přerově.Foto: DENÍK/Romana Rončáková

A tak se ani po pěti letech projednávání občané města nového mostu nedočkají.

Bude doprava horší, nebo lepší?

Největší přínos Tyršova mostu pro Přerov viděl Josef Kulíšek (ODS) v usnadnění dopravy v této lokalitě. „Tento prostor by měl mít dvě funkce. Důležitý je jeho vzhled, ale především by měl usnadnit a rozptýlit dopravu v ulici Pod valy,“ řekl náměstek primátor Kulíšek.

Jak dodal, provoz na mostě by měl být veden trvale jedním směrem z centra s možností využití mostu pro obousměrnou automobilovou dopravu. Proti tomuto návrhu na zasedání vystoupil Břetislav Passinger (KSČM).

„Jsem jednoznačně proti. Nový most nevyřeší dopravní situaci v Přerově, ale naopak ji zhorší. Zablokujeme tím centrum města. Navíc v této lokalitě pro most nejsou vhodné podmínky, protože se zde nachází klidová zóna,“ argumentoval Passinger. K jeho názoru se připojil také Petr Karola (KSČM). „Celý problém týkající se nového mostu jsme vzali za špatný konec. Je mi lhostejné, jak bude most vypadat, ale je potřeba řešit dopravní situaci v Přerově. A tu nový most může jen zhoršit,“ řekl Karola.

Za zdárné východisko, které by řešilo hustý provoz ve městě, považoval Petr Karola stavbu třetího mostu. Tuto alternativu ovšem náměstek primátora Josef Kulíšek odmítl s tím, že vystavění třetího mostu v Přerově není v silách města. „Špatnou situaci ve městě by měl řešit další obchvat, ne další most. Abychom dopravu v centru rozptýlili, uvažujeme o zobousměrnění ulice Palackého,“ řekl Kulíšek.

Historická, nebo moderní podoba mostu?

Dalším sporným bodem, na němž se zastupitelé nedokázali dohodnout, byla podoba mostu. Do diskuze se tentokrát přidali i občané města Přerova a od zdrženlivých názorů, které nezavrhovaly historickou repliku mostu hned, padaly emocionálně podbarvené výroky. „Nejsem zhrzený architekt, nicméně rád bych variantu, která byla vyhozena, vrátil zpět. Nevidím důvod, proč by se nemělo s původním mostem počítat,“ řekl Radim Zapletal, který prosazoval historickou repliku mostu.

O původním vzhledu mostu uvažoval také Richard Šlechta (SpP). „Pro město je lávka historickou památkou a nově postavený most není zárukou atraktivity,“ řekl Šlechta. Nový pohled do diskuze vnesl Petr Karola (KSČM), který upozornil na to, že budovat repliku mostu nemá jiný než psychologický význam.

Emoce, emoce, emoce

Když už se zdálo, že názory kolem Tyršova mostu jsou natolik protichůdné, že se zastupitelé na zasedání nedohodnou, navrhl Vladimír Puchalský (SpP), aby se jednání o mostu odložila. „Stojíme proti sobě, a to v tak závažné věci není dobře. Navrhuji, abychom jednání o realizaci mostu odložili a vrátili se k němu třeba za dva měsíce,“ řekl Puchalský.

Zastupitelé však jeho návrh v hlasování neodsouhlasili. „Nechme těch emocí a pojďme jednat o mostu jako takovém. Už o tom diskutujeme pět let. Musíme se rozhodnout, chceme most, nebo nechceme?“ usměrňoval debatu v sále primátor Jiří Lajtoch (ČSSD).

Závěrečné hlasování ukázalo, že s návrhem Tyršova mostu a jeho zpřístupněním pro dopravu nesouhlasí více než polovina zastupitelů. Tyršův most se stavět nebude.

12.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Želatovic (v pruhovaném) proti Kralicím na Hané
28

Šťastná výhra. Želatovice si připsaly první tři body

Na Helfštýně začalo v sobotu odpoledne Kovářské fórum. Po celý týden bude vznikat pod rukama ukrajinského uměleckého kováře Ilji Popiuka a jeho pomocníků artefakt, který se stane součástí hradní expozice. Autor získal za své exponáty, vystavené během mezi
10

OBRAZEM: Na Helfštýně začalo Kovářské fórum

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Do pasáže zatéká, lidé mají obavu o bezpečnost

/FOTOGALERIE/ Velká pasáž byla ve třicátých letech minulého století chloubou Přerova, a kdo v ní měl obchod, mohl mluvit o štěstí. Někdejší výkladní skříň města dnes ale odpuzuje svým vzhledem.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení