Prvním problémem, na který letos v létě stavebníci narazili, byly vyjeté koleje na třetím nástupišti autobusového nádraží.
„Tento úsek je už ale spravený a autobusy normálně jezdí,“ shrnul Tomáš Brada, vedoucí přerovského střediska společnosti SAD Trnava, která ve městě zajišťuje hromadnou dopravu.
Za opravu nemusí radnice platit ani korunu, stavba byla totiž v záruce.
Teprve nedávno zjistili stavebníci další komplikace – propadající se asfalt na silnici u nové výpravní budovy.
„V první fázi jsme opravovali vyjeté koleje na třetím nástupišti, ve druhé budeme spravovat částečný propad vozovky nad kanalizační sítí. Kus silnice odfrézujeme, a pak se položí nová živice,“ nastínil Zdeněk Dostál z odboru rozvoje přerovského magistrátu.
Opravy už v srpnu
Práce mají probíhat v srpnu a cestující by neměl stavební ruch nijak omezit.
„Autobusy tímto místem nejezdí, jen z parkoviště vyjíždějí osobní auta,“ zmínil. Podle Dostála se tyto problémy objevily už během rekonstrukce autobusového nádraží, která probíhala v minulých letech.
„Narazili jsme na podzemní prostory při výstavbě třetího a čtvrtého perónu, takže byla provedena v prostoru mezi oběma nástupišti sanace podloží a změna konstrukce, spočívající v betonáži dvaceticentimetrové vyztužené betonové desky. Došlo kvůli tomu i ke změně projektu,“ řekl Dostál.
Podle historika Jiřího Lapáčka ze Státního okresního archivu v Henčlově se v místech nacházel rozlehlý areál továrny s budovami, který byl v šedesátých letech minulého století zbourán.
„Na jeho místě pak vyrostlo autobusové nádraží, které bylo uvedeno do provozu v roce 1970. Už v době, kdy se tehdy stavělo, dělníci narazili na podzemní chodby,“ doplnil ho mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.
Vysoká cena, nízký komfort
Rekonstrukce autobusového nádraží v Přerově byla největší investicí radnice v uplynulých dvou letech a město na ni získalo dotaci 100 milionů. Celkové náklady se kvůli vícepracím vyšplhaly na 148 milionů. Dodavatelem stavby byla společnost Sates Morava, která šla do soutěže společně s Přerovskou stavební společností. Lidé si ale už krátce po uvedení nádraží do provozu stěžovali na jeho nemoderní vzhled a fakt, že na ně i přes nové stříšky prší.