VYBRAT REGION
Zavřít mapu

FOTO: Další problém na nádraží! Propadá se kus silnice

Přerov – Nejprve se objevily vyjeté koleje na třetím nástupišti, teď se pro změnu propadá silnice u výpravní budovy. Co je důvodem toho, že se více než rok po uvedení do provozu zjišťují slabiny nákladné rekonstrukce autobusového nádraží za 144 milionů, navýšené o další miliony za vícepráce? Pod nástupišti se prý v minulosti nacházely podzemní chodby, jež byly součástí továrny na výrobu zemědělských strojů.

28.7.2011
SDÍLEJ:

Asfaltový povrch autobusového nádraží – jedné z největších investic přerovské radnice za poslední léta – se rozpadáFoto: DENÍK/Petra Poláková-Uvírová

Prvním problémem, na který letos v létě stavebníci narazili, byly vyjeté koleje na třetím nástupišti autobusového nádraží.

„Tento úsek je už ale spravený a autobusy normálně jezdí,“ shrnul Tomáš Brada, vedoucí přerovského střediska společnosti SAD Trnava, která ve městě zajišťuje hromadnou dopravu.

Za opravu nemusí radnice platit ani korunu, stavba byla totiž v záruce.

Teprve nedávno zjistili stavebníci další komplikace – propadající se asfalt na silnici u nové výpravní budovy.

„V první fázi jsme opravovali vyjeté koleje na třetím nástupišti, ve druhé budeme spravovat částečný propad vozovky nad kanalizační sítí. Kus silnice odfrézujeme, a pak se položí nová živice,“ nastínil Zdeněk Dostál z odboru rozvoje přerovského magistrátu.

Opravy už v srpnu

Práce mají probíhat v srpnu a cestující by neměl stavební ruch nijak omezit.

„Autobusy tímto místem nejezdí, jen z parkoviště vyjíždějí osobní auta,“ zmínil. Podle Dostála se tyto problémy objevily už během rekonstrukce autobusového nádraží, která probíhala v minulých letech.

„Narazili jsme na podzemní prostory při výstavbě třetího a čtvrtého perónu, takže byla provedena v prostoru mezi oběma nástupišti sanace podloží a změna konstrukce, spočívající v betonáži dvaceticentimetrové vyztužené betonové desky. Došlo kvůli tomu i ke změně projektu,“ řekl Dostál.

Podle historika Jiřího Lapáčka ze Státního okresního archivu v Henčlově se v místech nacházel rozlehlý areál továrny s budovami, který byl v šedesátých letech minulého století zbourán.

„Na jeho místě pak vyrostlo autobusové nádraží, které bylo uvedeno do provozu v roce 1970. Už v době, kdy se tehdy stavělo, dělníci narazili na podzemní chodby,“ doplnil ho mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Vysoká cena, nízký komfort

Rekonstrukce autobusového nádraží v Přerově byla největší investicí radnice v uplynulých dvou letech a město na ni získalo dotaci 100 milionů. Celkové náklady se kvůli vícepracím vyšplhaly na 148 milionů. Dodavatelem stavby byla společnost Sates Morava, která šla do soutěže společně s Přerovskou stavební společností. Lidé si ale už krátce po uvedení nádraží do provozu stěžovali na jeho nemoderní vzhled a fakt, že na ně i přes nové stříšky prší.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

28.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

BMW srazilo cyklistu, ten utrpěl těžké zranění

Ilustrační foto

Pátek bude horký, víkend přinese rapidní ochlazení s deštěm

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Vyhrožoval matce zabitím, policie ho vykázala z domu

Žena, která se ve středu 16. srpna dostavila na obvodní oddělení policie v Lipníku nad Bečvou uvedla, že jí její třiadvacetiletý syn každý den vulgárně nadává a vyhrožuje zabitím.

Agresivní vosy útočí, hasiči vyjíždějí čím dál častěji

Vosí nebo včelí žihadlo v těchto dnech lidem hrozí prakticky kdekoliv - nejen v okolí stánků s cukrovinkami a ovocem, ale třeba i u vody. Hasiči zasahují proti agresivnímu hmyzu čím dál častěji a počet jejich výjezdů v srpnu výrazně vzrostl. Jen pro srovnání: zatímco v měsíci červnu vyjížděly jednotky v kraji likvidovat nebezpečný hmyz čtyřiatřicetkrát, jen během prvních dvou týdnů v srpnu už to bylo osmapadesátkrát.

Proti velké vodě ochrání i mobilní hrazení

FOTOGALERIE / Když při povodních v květnu roku 2010 vystoupala hladina řeky Bečvy až k chodníku na nábřeží Edvarda Beneše, rozhodovaly o vylití toku minuty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení