VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Debata o proměně Trávníku: lidé řešili hlavně třídu 17. listopadu

Přerov – Emotivní výlevy i podnětné informace. Dvouhodinové veřejné projednávání, které se konalo v pondělí před budovou Trumfu na Trávníku v Přerově, přineslo obojí.

20.4.2015 11
SDÍLEJ:

Pondělní veřejné debaty se u budovy Trumfu účastnili hlavně lidí žijící na třídě 17. listopadu v PřerověFoto: DENÍK/Iva Najďonovová

Ač se měla debata týkat první etapy regenerace sídliště, tedy úprav v okolí dvou bytových domů v ulici Budovatelů, lidé diskutovali hlavně o změnách na třídě 17. listopadu.

Jak se brzy ukázalo, debaty se účastnili hlavně lidé žijící na frekventované třídě. Jako například Olga Župková.

„Nechci mít pod okny parkoviště, je jen otázka času, kdy dojde k pokácení stromů, protože bude listí padat lidem na automobily. V ostatních městech se snaží auta odsunout mimo centrum, jen u nás to děláme naopak," stěžovala si.

Plány ohledně frekventované třídy kritizoval i zastupitel Břetislav Passinger (KSČM), který prosazoval stejné názory jako na nedávném zasedání zastupitelstva.

„Měly by se postavit podzemní garáže, to je řešení," uvedl Břetislav Passinger, který na třídě 17. listopadu by­dlí.

Veřejné projednávání vedl přerovský radní Jan Horký (SpP.)

„To, že tady přišli obyvatelé ze třídy 17. listopadu, cítím jako takovou protiakci opozice. Obyvatelé ale nemusí mít strach, samozřejmě i tato etapa bude dále projednávána a to, že na výkresu je teď něco nakresleného, ještě neznamená, že to tak bude. Vždycky říkám svým klientům, dokud je to na papíře, mění se to velmi levně, přestavovat to potom, je poněkud dražší," vysvětlil.

Zklamáním byla nízká účast lidí právě ze dvou panelových domů v ulici Budovatelů.

„Mrzí mě to, naštěstí máme zhruba za 14 dní další setkání, takže se pokusíme je zaktivizovat více, abychom získali maximum jejich názorů, a aby se pak nedivili, co se jim staví u domu," doplnil Jan Horký.

Lavičky zamítli, kvůli klidu

Několik obyvatel „z Butovatelů" své připomínky na pondělní akci prozradili. Vadí jim porušování nočního klidu, i proto zamítli lavičky, které by měli v blízkosti jejich domu být.

„Je tu už několik laviček, a každou noc tady hlavně mladí dělají velký nepořádek. Když byla dcera ještě malá, nemohli jsme ji v noci uspat, často jsme museli volat městskou policii. Jsem rád za ten kus trávníku, klidně ať tam dají nějaký prvek pro děti nebo vysadí stromy, ale lavičky už ne," podotkl Jaroslav Grác.

Dále místní navrhovali změny v chodníku, které by spíše vyhovovali pěším.

Pondělní debaty se měl původně účastnil i projektant první etapy. Z toho ale sešlo – všichni projektanti, kteří se do veřejné zakázky přihlásili, totiž nesplnili formální podmínky.

„Soutěž se musela zrušit a vyhlásit znovu. Projektant by měl být vybrán v pondělí 27. dubna," zdůvodnil Jan Horký.

Plánované změny na třídě 17. listopadu se nelíbí všem

Kdo by čekal, že projekt na regeneraci sídliště Trávník nebude mít mezi přerovskými politiky žádné odpůrce, ten by se přepočítal. Někteří zastupitelé se záměrem na posledním jednání nesouhlasili a vadil jim zásah do třídy 17. listopadu. Záměr přesto nakonec získal podporu.

Je to obrovský zásah do hlavní třídy na 17. listopadu, který zhorší životní prostředí v této části města," kritizoval záměr na využití ulice pro potřeby parkování třeba zastupitel Břetislav Passinger (KSČM).

„Jak budou najíždět auta do hlavního směru? Budou se křižovat s cyklistou nebo chodcem? Neberu nikomu, že je na Trávníku problém. Ale řešte to třeba parkováním na střeše nebo v podzemí," soudí. Podle jeho slov vyvolaly navržené změny u místních obyvatel zděšení.

Naproti tomu radní Tomáš Tužín (SpP) je přesvědčen, že projekt přinese této části města dopravní zklidnění.

„Co se týče dopravy, bylo by dobré si zjistit fakta. Myšlenka nebyla jiná než ta, aby se tam parkování nějak usměrnilo," zmínil.

Kde jsou ti zděšení občané?

„Mně to řešení připadá velmi dobré. Bude tam pruh, kde se bude parkovat, jinak bude silnice obousměrná. Projekt se skládá z deseti etap a každá bude řešena zvlášť. Kde jsou ti zděšení občané? Proč nepřišli na jednání zastupitelstva?," poznamenal radní Petr Vrána (ANO).

Konšelé nakonec uznali, že jde o to dát záměru zelenou. Detaily doladí až samotný projekt.

„Chápu to tak, že schvalujeme kompletní materiál, abychom začali projektovat. Nemohu se ztotožnit s dopravním řešením a průpichem na 17. listopadu. Záměrem materiálu ale je, abychom dali zelenou regeneraci sídliště," řekl zastupitel Michal Zácha (ODS).

Pro záměr nakonec zvedla ruku nadpoloviční většina přítomných.

Autor: Iva Najďonovová, Petra Poláková-Uvírová

20.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Želatovic (v pruhovaném) proti Kralicím na Hané
28

Šťastná výhra. Želatovice si připsaly první tři body

Na Helfštýně začalo v sobotu odpoledne Kovářské fórum. Po celý týden bude vznikat pod rukama ukrajinského uměleckého kováře Ilji Popiuka a jeho pomocníků artefakt, který se stane součástí hradní expozice. Autor získal za své exponáty, vystavené během mezi
10

OBRAZEM: Na Helfštýně začalo Kovářské fórum

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Do pasáže zatéká, lidé mají obavu o bezpečnost

/FOTOGALERIE/ Velká pasáž byla ve třicátých letech minulého století chloubou Přerova, a kdo v ní měl obchod, mohl mluvit o štěstí. Někdejší výkladní skříň města dnes ale odpuzuje svým vzhledem.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení