VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnice může mít zpoždění, přiznává hejtman Rozbořil

Přerov – Jedna zpráva je dobrá, ta druhá už ne tak docela. Přerovem tento týden hýbaly dvě zásadní události – rozhodnutí vlády o vybudování strategické průmyslové zóny a zachování letiště v Bochoři. Jenže k tomu, aby byl projekt úspěšný, je nezbytné dopravní napojení zóny na dálnici D1. „Chystanou stavbu úseku mezi Říkovicemi a Přerovem mohou zkomplikovat posudky EIA," říká v rozhovoru pro Přerovský a hranický deník olomoucký hejtman Jiří Rozbořil.

14.4.2016
SDÍLEJ:

Olomoucký hejtman Jiří Rozbořil na jednání o dopravě v Přerově.Foto: DENÍK/Iva Najďonovová

Jak po tak dlouhé době přešlapování na místě vnímáte rozhodnutí vlády, která nakonec dala zelenou variantě strategické průmyslové zóny se zachováním letiště?Olomoucký hejtman Jiří Rozbořil na jednání o dopravě v Přerově.

V první řadě jsem rád, že vláda vůbec rozhodla. Otázka strategické průmyslové zóny se totiž řešila hodně dlouho. Počin vlády je prvním předpokladem k tomu, aby se věci posouvaly dál. Byli jsme původně pro strategickou zónu bez letiště a v době, kdy jsme připravovali změnu zásad územního rozvoje, byly ve hře obě varianty. Musím ale přiznat, že mě nepřekvapilo rozhodnutí vlády o variantě s letištěm – protože k tomu směřoval vývoj.

Přece jen – není pro vás zklamáním, že se nepodařilo prosadit velkou zónu typu Darwin?

Přestože jsme ji prosazovali, zklamání to není. Je několik aspektů, které změnily naše původní rozhodnutí. Situace se hodně změnila, zejména v té bezpečnostní otázce. Pro armádu je důležité mít záložní letiště, což souvisí s možností aktivní obrany. A letiště v Bochoři k tomuto účelu slouží. Alfou a omegou je, aby se podařilo vytvořit nové pracovní příležitosti pro region a snížit nezaměstnanost. A je dost možné, že pokud budou ve strategické zóně menší investoři, budou se lépe shánět i pracovníci.

Nejvíce diskutovaným tématem je teď stavba dálnice D1 z Říkovic do Přerova. Právě na ní záleží, zda zóna přitáhne zajímavé investory. Je pravda, že stavbě hrozí zpoždění a bude nutné přepracovat posudky EIA, tedy posouzení vlivu stavby na životní prostředí?

Tento týden se konalo Moravské dopravní fórum a na tom zaznělo, že se bude muset změnit EIA pro úsek Říkovice – Přerov. To by mohlo zpozdit stavbu o rok, ale možná i o tři nebo o čtyři roky.

Míří už do strategické průmyslové zóny v Bochoři konkrétní investoři?

To je spíše otázka na CzechInvest. Vstup do České republiky ale nyní avizuje čtyřicet investorů a doufejme, že některý z nich zakotví právě u nás. Přece jen – počet průmyslových zón v republice není neomezený. Prodlouženou rukou státu je státní podnik LOM, se kterým bychom chtěli iniciovat schůzku, a to i za účasti zástupců města Přerov a obce Bochoř. Chceme vědět, kam se to bude dál ubírat. Je potřeba, abychom se také společně domluvili na dalším postupu.

Olomoucký kraj v minulosti podporoval myšlenku Regionálního letiště. Jak se na tento projekt s odstupem času díváte?

Civilní doprava, jaká je na letišti teď, nezanikne a tento režim zůstane zachován. Myšlenka Regionálního letiště Přerov byla ale o něčem jiném a já jsem tomu nebyl nakloněn, protože by takový projekt podle mého názoru nebyl rentabilní. Máme letiště v Ostravě a Brně, nevyplatilo by se to.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

14.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Želatovic (v pruhovaném) proti Kralicím na Hané
28

Šťastná výhra. Želatovice si připsaly první tři body

Na Helfštýně začalo v sobotu odpoledne Kovářské fórum. Po celý týden bude vznikat pod rukama ukrajinského uměleckého kováře Ilji Popiuka a jeho pomocníků artefakt, který se stane součástí hradní expozice. Autor získal za své exponáty, vystavené během mezi
10

OBRAZEM: Na Helfštýně začalo Kovářské fórum

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Do pasáže zatéká, lidé mají obavu o bezpečnost

/FOTOGALERIE/ Velká pasáž byla ve třicátých letech minulého století chloubou Přerova, a kdo v ní měl obchod, mohl mluvit o štěstí. Někdejší výkladní skříň města dnes ale odpuzuje svým vzhledem.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení