Vedení města vypsalo na sklonku minulého roku veřejnou soutěž a na základě tohoto výběrového řízení se konečně rozhodlo, která společnost si rekonstrukci podkladu vezme na starost.

Veřejně vypsané výběrové řízení vyhrála firma Horstav Olomouc, která se mimo jiné zaměřuje na činnost v oboru dopravních staveb.

„Devadesát procent hodnotících kritérií tvořila navržená cena a deset procent doba provedení výstavby. Lhůta činila v jejich případě jen patnáct dní, což firmě v konečném účtování hodně pomohlo,“ řekla místostarostka Hranic Pavla Tvrdoňová (Změna pro Hranice), která byla při výběrovém řízení členkou pětičlenné komise. Tvrdoňová také doplnila, že do výběrového řízení se přihlásilo celkem šestnáct firem.

Odborníci, kteří už dříve postižené místo zkoumali, navrhli hranickému odboru dopravy dvě možná řešení. Jedním z nich byla pilotáž do hloubky čtyř až šesti metrů.

„Ano, pilotáž byla jednou z doporučených řešení, vycházela by ale výrazně dražší. Jednalo se o milionové částky. Usoudili jsme, že není únosné vkládat na opravu části cyklostezky takovou sumu,“ vysvětlil tiskový mluvčí Městského úřadu Hranice Petr Bakovský.

Jednoduší je podle něj spravit to jiným způsobem, i když kvalitně opravená vozovka nemusí vydržet natrvalo.

„Může to vydržet několik let, pak se uvidí. Rozhodně to ale nevyjde tak drahé, jako v případě pilotáže,“ doplnil mluvčí.

Kvůli finančním nákladům tak nakonec město od původního záměru ustoupilo a zvolilo finančně šetrnější metodu.

„Odebere se vrchní vrstva asfaltu, doplní se podkladní vrstvy a na ně se položí asfalt nový. Upraví se také kanalizace,“ popsal průběh budoucích prací vedoucí hranického odboru dopravy Zdeněk Kolomazník, jenž veřejnou soutěž administroval.

Vítězná olomoucká firma podle výsledků řízení opraví bolestivé místo cyklostezky za necelých šest set tisíc korun.

„Snažíme se ještě na tuto akci získat dotaci. Počítáme s tím, že bude přibližně padesátiprocentní,“ dodal Kolomazník.

Ten také prozradil, že vedení města se snažilo získat dotační příspěvek také na navrhovanou pilotáž, s touto žádostí ale nakonec neuspělo. Výsledek o neudělení dotace se však dozvědělo v ne zrovna ideálním termínu.

„Proto také nakonec došlo ke zpoždění. Nechtěli jsme totiž s pracemi začínat loni na podzim,“ vysvětlil Kolomazník.

Kdy začnou? Záleží na počasí

To, kdy přesně práce na opravě zmíněného úseku v letošním roce začnou, zatím není přesně dáno. Podle tiskového mluvčího Městského úřadu závisí vše na klimatických podmínkách.

„To, kdy se na práce nastoupí, závisí na počasí. V roce 2006 se nám stalo, že jsme kvůli klimatickým podmínkám museli termíny odkládat,“ řekl tiskový mluvčí Bakovský.

Vedoucí hranického odboru dopravy Zdeněk Kolomazník však doplnil, že s opravami poškozené části cyklostezky by se mělo začít na přelomu května a června. Počítá se tak s tím, že práce bude za dva týdny hotová.

Zdeněk Kolomazník je přesvědčený, že vyjednaná cena a rychlost provedené práce nepůjdou na úkor kvality.

„Toho se neobávám. Firma bude vycházet z přesně zadané projektové dokumentace,“ uzavřel šéf hranického odboru dopravy.