Rekonstrukce nádražní budovy totiž spolkne necelých třicet milionů korun. „O investicích pro rok 2013 ještě není rozhodnuto. Plán investic bude podle finančních možností sestavovaný začátkem příštího roku, tedy v lednu nebo únoru. Předpokládané náklady na opravy jsou necelých osmadvacet milionů korun," uvedla regionální mluvčí Českých drah pro Moravu Kateřina Šubová.

České dráhy už mají vypracovaný projekt na kompletní rekonstrukci, dál ovšem zatím nepokročily. Původně přitom chtěly nádraží opravit už letos. „Zatím jsme nevysoutěžili zhotovitele ani nezažádali o stavební povolení. Při přípravě projektu na rekonstrukci budovy jsme ale spolupracovali se Správou železniční dopravní cesty, konkrétně při plánech na vyústění plánovaného podchodu do nádražní haly," doplnila Šubová.

Právě nový podchod spolu se třemi nástupišti chystají železničáři kvůli zvýšení bezpečnosti. Jenže peníze zatím vyčleněné nemají. „Po konzultacích na ministerstvu dopravy jsme chystanou stavbu přesunuli do dalšího období evropského operačního programu, a to především kvůli její vysoké finanční náročnosti," vysvětlil Jakub Ptačinský z tiskového odboru Správy železniční dopravní cesty.

Úpravy budou součástí rozsáhlé modernizace železniční trati Brno – Přerov. „V současnosti už se zpracovává studie ekonomické náročnosti, na kterou naváže studie proveditelnosti jednotlivých částí, tedy i vyškovského nádraží," řekl Ptačinský.

Na nádraží ve Vyškově mají podle projektu vzniknout tři nová nástupiště. Jedno bude dlouhé tři sta padesát metrů, druhé bude o sto metrů kratší. To nejblíž u výpravní budovy bude mít délku tři sta metrů, obě budou zčásti zastřešená.

Úpravy se ovšem chystají i na druhé straně nádražní budovy. Přednádražní prostor totiž dlouhodobě vadí cestujícím i vyškovské radnici. „Parametry parkovišť, ostrůvků nebo nástupů absolutně nesplňují podmínky, které mají mít. Hodláme nabídnout i další parkovací místa cestujícím. Až bude studie hotová, zpracujeme projekt, se kterým budeme žádat o evropské peníze. Předpokládáme investice ve výši minimálně deseti milionů korun," konstatoval přednedávnem vyškovský místostarosta Roman Celý.

Kompletní rekonstrukce železniční infrastruktury trati Blažovice – Nezamyslice by měla zabrat čtyři roky. Rychlost dvě stě kilometrů za hodinu, kterou mají po rekonstrukci vlaky v úseku dosahovat, je momentálně nemožná kvůli směrovým poměrům na vyškovském kolejovém rozvětvení ve směru na Přerov. To umožňuje maximální rychlost sto deset kilometrů za hodinu. Navrženou rychlost dvou set kilometrů v hodině by vlaky měly mít od zastávky Hoštice-Heroltice.