VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Náklaďák s pískem či hlínou musí mít v Hranicí plachtu

Hranice – Míra prašnosti v Hranicích je stále překračuje povolený limit a město už dlouhou dobu pátrá po účinném řešení. Zastupitelé proto na svém posledním zasedání potvrdili platnost obecně závazné vyhlášky, díky které by se nadměrné hodnoty polétavého prachu ve městě měly alespoň částečně snížit.

15.3.2012
SDÍLEJ:

Náklaďák bez plachty. Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Podle této vyhlášky by dopravci, kteří převážejí sypký materiál, tedy například písek, hlínu či štěrk, měli na území města Hranice svůj náklad přikrýt plachtou. Tím se město chce bránit proti případnému rozsypání na silnici či nechtěnému prášení.

„Pokud dopravce převáží sypký materiál, měl by na území města a jeho místních částí laicky řečeno svůj náklad zaplachtovat. Jedná se zejména o místní dopravce. Ti, kteří převážejí materiál na delší tratě, k tomu v podstatě přistupují už teď,“ uvedl tiskový mluvčí Městského úřadu Hranice Petr Bakovský.

„Jde nám hlavně o to, aby se na území města prášilo co nejméně. Město bude v tomto směru spolupracovat se státní i městskou policií,“ dodal.

Potrestáni tak mohou být nejen řidiči, kteří část svého nákladu vysypou. Policie může zastavit i šoféry převážející sypký materiál, který plachtou přikrytý není. Ten se přitom na komunikaci vůbec rozsypat nemusí.

„V případě rozsypaného materiálu postihujeme samotného řidiče a postupujeme podle zákona o provozu na pozemních komunikacích. Vyhláška má ale hlavně preventivní účinek. Jde o to, aby provozovatelé materiál zajistili předem. V jiném případě by s provozovatelem bylo zahájeno správní řízení. Pokuta se může vyšplhat až do výše třiceti tisíc korun,“ řekl velitel Městské policie Hranice Miroslav Mann.

Zakrytí sypkého materiálu by alespoň částečně mělo snížit míru prašnosti, která je v Hranicích často nadlimitní. Město v tomto směru doplácí nejen na vysokou koncentraci průmyslových podniků, ale také na svoji polohu v Moravské bráně.

Jak uvedla vedoucí hranického odboru životního prostřední Ivana Zaoralová, na situaci má podíl také dálkový přenos polétavého prachu z Ostravska i Přerovska.

„Dálkový přenos prachu Hranice rozhodně ovlivňuje. I to je jednou z věcí, kterou zkoumáme v rámci projektu Čisté ovzduší pro Moravskou bránu,“ uvedla před časem vedoucí hranického životního prostředí.

Hranice nejsou prvním městem na Moravě, které tuto vyhlášku schválilo. Ke stejnému opatření už dříve sáhli také například v Přerově.

Autor: Pavel Mašlaň

15.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Želatovic (v pruhovaném) proti Kralicím na Hané
28

Šťastná výhra. Želatovice si připsaly první tři body

Na Helfštýně začalo v sobotu odpoledne Kovářské fórum. Po celý týden bude vznikat pod rukama ukrajinského uměleckého kováře Ilji Popiuka a jeho pomocníků artefakt, který se stane součástí hradní expozice. Autor získal za své exponáty, vystavené během mezi
10

OBRAZEM: Na Helfštýně začalo Kovářské fórum

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Do pasáže zatéká, lidé mají obavu o bezpečnost

/FOTOGALERIE/ Velká pasáž byla ve třicátých letech minulého století chloubou Přerova, a kdo v ní měl obchod, mohl mluvit o štěstí. Někdejší výkladní skříň města dnes ale odpuzuje svým vzhledem.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení